Gå til innhold

Verkstedhjul til Defender


Mr. Croft

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å få meg verkstedhjul til Monster Trucken. Formålet er rett og slett å få den inn og ut av garasjen da den er hevet såpas mye at jeg nå ikke får den inn selv om jeg tar av takgrind.


Da er spørsmålet hva er miste dekk jeg kan sette på et sett med seriebilfelger (5.5» brede). Kan jeg f.eks sette på 185/65R16 (Diameter skal da reduseres med 15,9 cm ifølge Dekkalkulator.com, og jeg trenger å få ned høyden på bilen minst 5cm). Jeg har ingen planer om å kjøre med disse dekkene på.


(Det er ikke aktuelt å jekke opp garasjen da den veier noen tonn (murt av teglstein). Senking av gulv vurderes, men det blir ikke i 2021 i alle fall).


Om noen har egnede dekk/felger til salgs er det bare å synge ut på pm.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luftfjæring på defender. Nei takk. (Aldri si aldri på en 130 med camper så ville jeg ha vurdert det å ha det i tillegg).

 

Lovmessig kan jeg sikkert sette på hva som helst men jeg undret om noen kunne si noe om hva som er fysisk mulig å få til. Vil 185/6516R gå an å få på en seriefelg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke erfaring med akkurat den dimensjonen, men det burde helt klart gå. Siden du ikke skal kjøre etter vei handler dette om at de holder luften vil jeg tro.

 

Om det er dekk som har ligget slik at de har blitt smale kan du kutte opp trelekter i passende lengde og smette inn mellom dekkantene for å tvinge ut dekkantene. La de ligge noen dager, ev uker før omlegging.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Finnes 15-tommers felger til bilen din også, da blir den 12 mm lavere. Hvis du gjør som Gaute skriver å kjøre uten gummi på felgene.

 

Anbefaler ikke å kjøre uten gummi, på sikt blir gulvet ødelagt.

 

Tappe ut luft er enklest, kompis gjør det på bobilen sin for å få den nødvendig lav til å passsere porten. Fyller luft når bilen er inne.

 

H A :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...