Gå til innhold

2011 Puma - umulig å få i gir


Aspirant

Anbefalte innlegg

Under kjøring skulle jeg gire ned i en bakke, men det var plutselig umulig å få bilen i gir. Slo av motor, da gikk det lett å sette bilen i gir, men ved å starte den (med clutchen inne), begynte bilen å krype sakte framover (bakover hvis jeg satte bilen i revers), selv med clutchen inne. Noen som har opplevd det samme? Og vet hva som er problemet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ! Problemet er `sånn ca. enkelt`, du må bytte clutch, komplett !! 

Og til den med forsterka fjører og utløserlager i aluminium. Og så baller det på seg:blink:

Men , du sier ingenting om km.stand eller eller , så då går jeg ut fra at du har original clutch ? Og den er for svak  !!

Trenger du hjelp til hvilke deler som trengs , ta kontakt:)

Mvh.

Rune Steinsønn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar. Km-stand er sånn ca 76.000. Har vel hørt st clutchen er et mulig svakt punkt, og bytter hjerne til noe mer robust. Tar imot tips med takk, linken fra Sven var innholdsrik, men trenger helt spesifikk liste over hva jeg trenger for oppgradering til en clutch som tåler mer... ;)

18 timer siden, runekristoffersen skrev:

Ja ! Problemet er `sånn ca. enkelt`, du må bytte clutch, komplett !! 

Og til den med forsterka fjører og utløserlager i aluminium. Og så baller det på seg:blink:

Men , du sier ingenting om km.stand eller eller , så då går jeg ut fra at du har original clutch ? Og den er for svak  !!

Trenger du hjelp til hvilke deler som trengs , ta kontakt:)

Mvh.

Rune Steinsønn

Rune, send gjerne en link eller liste over hva som trengs! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Sven skrev:

De pakkene som LOF har skal inneholde alt man trenger. 
 

jeg har kjøpte denne bundle’en for å ha liggende på hylla til behovet oppstår.

 

 

93DD7E80-55CF-4307-B654-0ED6DFC8B556.png

Takker og bukker! Bør jeg kjøpe omtalte MT82 i tillegg??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, lafterolf skrev:

Bare hylsa i enden på girboksen 

MT82 er navnet på girkassen.

 

Den bør byttes når man likevel må ut med boksen.

 

 

Hva man lærer av å høre på dere fagfolk! ;-) Hadde time til EU-godkjenning førstkommende mandag, den blir nok utsatt, ja:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...