Gå til innhold

Reservehjul på td5 panser


kjartanb

Anbefalte innlegg

Hei pga kamper kjøp har jeg sannsynligvis bruk for at montere reservehjul på panseret av min td5. Er noen her som har gjort det? Hvis dere har, hvordan forsterkede dere panseret så det ikke trykker ned på motoren?

Vil ha et 255/85R16 reservehjul eller 285/75R16 (hvis det ikke tar for meget utsikt). Jeg sitter relativt høyt. Har ekstra skinner under sete.

Vil sannsynligvis montere gammeldags panserfester (Jeep), bedre støtputer under panser (det kommer til at vibrere rett meget på dårlig veg) og kraftigere støttepinne(r) (åpent panser).

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kittet jeg kjøpte en gang i tiden ga seg ved offroading og hjemmelaget ble montert.

Svak punktsveis mellom hengsel og torpedo er også erfart.

Kontroller kommer du gjennom med å fjerne alt som stikker ut over panserhøyde.

UFOen fikk oftest være under tvil...

Brukte X-milfesteløsning etterhvert som de ble tilgjengelige.

Gikk ned til 600 eller 650 som reservehjul til dagligkjøring og opp ved langtur.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen tidligere eiere har laget til en sånt feste oppå dørkeplatene på mitt panser. Så da måtte jeg jo prøve, men fant ut at panseret mitt har gått opp i "liminga", altså mellom rammen og selve panseret. Jeg konkluderte vel med at Td5-panseret ikke er kraftig nok for oppgaven, uten å grave mer i det. Men i tillegg til at jeg syntes det tar litt av utsikten (235/85) så jeg vil heller ha det reservehjulet et annet sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar. Anede at td5 panser er veldig svakt i forhold til 300tdi og tidligere.

Nu har jeg ikke opplevd at det punkterer på mine Defendere i, sikkert, over 3-400000km. Et 35" BFG Mudder dekk eksploderte under kjørsel i c.a. 1997-1998 og et andet 35" BFG Mudder eksploderte i innkjørselen hjemme i Island noen år tidligere, men de hadde vært kjørt en del i sne og is på mindre end 6-8psi. 

Jeg har reparasjonssett og luft om bord, så muligvis er det nok med et ekstra dekk (uten felg) på toppen av kamperen hvis man skal på langtur. 

Endret av kjartanb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har montert et par kits fra Paddocks. Enig med de andre her at hjulet bør være smalest mulig. Jeg har ikke fått noen anmerkninger på PKK. Kanskje fordi bilene var så gamle at det kunne vært originalt. Det var hjul på panseret på en bil jeg prøvekjøre hos Stenshagen i 1998.

20170724_165847_001-1.jpg

Endret av Peik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...