Gå til innhold

21mm hull


martinez6b

Anbefalte innlegg

 

Jeg skal lage et nøyaktig og rundt hull på 21mm i en 2mm tykk gummi matte.

Har prøvd å borre det opp, men det blir ikke bra....borret gnager seg fast og hullet blir så langt unna rundt som det går an å bli.....

Biltema og div. andre jeg har sjekket med har ikke 21mm hullpiper....

 

Er det noen som har noen tips på hvordan jeg skal kunne lage dette hullet???

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller se om du kan finne en hullstanse / lokkeverktøy.

 

Fant denne etter et lite søk på nettet - de skriver at de lagerfører dimensjoner fra 12,5 til 64 mm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller se om du kan finne en hullstanse / lokkeverktøy.

 

Fant denne etter et lite søk på nettet - de skriver at de lagerfører dimensjoner fra 12,5 til 64 mm...

95175[/snapback]

 

Ja, det er sikkert ikke noe problem å skaffe en 21mm pipe.......men hvor mange ganger får jeg brukt den ?

Har ikke sjekket prisen, men slike verktøy pleier å være dyre....hvertfall når man trenger den en gang...

 

Får se hva jeg finner av rør el.lign, som HansChristian foreslo, og se hva jeg får til...

Er det mulig å "svi" hull i gummi? Finne en pipe på 21 mm og varme den opp og brenne/snelte hull?

 

Edit: Må få laget dette hulle så raskt som mulig, helst i går smile.gif (som så masse annet......)

Endret av martinez6b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er til å lokke hull i stål, og egner seg ikke til gummi, Ketil. Bruk heller en gaffelpipe, den fåes i 21 mm. og fåes kjøpt rimelig på maskinforretning. Eller ta med gummien til en salmaker/skomaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stanseverktøy er gjerne dyre, ja sad.gif

Hva med å finne et huggjern med passende krumning og skjære/hugge ut hullet "bit for bit" - eller blir ikke det nøyaktig nok ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... og der hadde Dagfinn funnet "rett" type verktøy smile.gif Ikke var det så fryktelig dyrt heller biggrin.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

biggrin.gif

Takker for hurtige svar, virkelig et hjelpsomt forum dette her.....

Prøver selv også å dele av mine erfaringer til andre så godt jeg kan....

 

Men, det var jo ikke et så dyrt verktøy Terra fisket fram .....

 

Men prøver nok en annen løsning først, da jeg ikke har noen bil for øyeblikket....

Mener jeg skulle ha en "hullager" slik som elektrikere bruker, så prøver forslaget til Ketil først...(hvis jeg finner den igjen da blink.gif )

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som det var et kjent problem dette her...

 

Bare for å tilfredstille min ufattelige nysjerrighet: Hva skal denne gummibiten med et så nøyaktig 21mm hull brukes til???? blink.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal lage et nøyaktig og rundt hull på 21mm i en 2mm tykk gummi matte.

95173[/snapback]

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ta noen bilder og legge ut, så kan dere se hva hullene skal brukes til......

 

Med Drittværet i dag har jeg ikke annet å gjøre uansett......sjalu på dere som har garasje og kan jobbe under tak.......

 

"In a minute, I just have to take pictures, edit them in photoshop, transfer via FTP to my server, and write some info"

 

Vet ikke om det blir bilder fra selve bilen, med været i dag, men dere skjønner tegninga uansett tenker jeg... rolleyes.gif

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... nå har vi visst sporet godt av fre det opprinnelige verktøyspørsmålet i denne tråden. Skal jeg splitte den og flytte varmeapparat-diskusjonen inn under serie-forumet ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... nå har vi visst sporet godt av fre det opprinnelige verktøyspørsmålet i denne tråden.  Skal jeg splitte den og flytte varmeapparat-diskusjonen inn under serie-forumet ?

95724[/snapback]

Ja, gjør gjerne det....hører bedre hjemme der smile.gif

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vist du har en skikkelig boremaskin, med bor så som har sån spilleautomat hådtak for å få boren ned..... spenn matta skikkelig fast og møk på med MAX omd. og mega lite mating så skal no det gå!!!!! Men prøv i noe annet før du borer!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...