Gå til innhold

Range Rover 3.6 TDV8 eller D3/4?


lunniz

Anbefalte innlegg

Etter mange år med diverse Toyota, Mitsubishi og Nissan har jeg bestemt meg for å kjøpe LR. 
Det jeg ikke klarer å bestemme meg for er RR eller en D3/4..

Eneste kriterier jeg har er 5 seter, automat og diesel. Trekker skjelden tyngre enn 2.5t. 

Discovery har større bagasjerom enn nåværende bil og RR har ca like stort, som er nok for oss, familie på 3 + par bikkjer. 

 

Syns kanskje RR ser best ut + V8 diesel men tenker Discoveryen er veldig mye mer praktisk + man får mye mer ‘stæsj’ til den. 
Bilene mine blir brukt til det de er bygd for, så tilgang på winchfester, skliplater osv settes pris på.

2.7 eller 3.0 i discoveryen? 

Noen som har innspill? 
Pålitelighet? 

 

Budsjett på 300-350.000, men gjør absolutt ingenting å bruke mindre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har D3 tdv6. 

Jeg vet ivertfall en ting, det kommer aldri mer en bil med v6 eller v8 på min gårdsplass mer. 

 

Skal jeg ha en moderne Landrover skal det være motor der alle sylindre peker oppover. Da kan det i det minste være plass til å reparere selv uten å bli ruinert.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, lafterolf skrev:

Jeg har D3 tdv6. 

Jeg vet ivertfall en ting, det kommer aldri mer en bil med v6 eller v8 på min gårdsplass mer. 

 

Skal jeg ha en moderne Landrover skal det være motor der alle sylindre peker oppover. Da kan det i det minste være plass til å reparere selv uten å bli ruinert.

 

 


Er bilmekaniker med tilgang både til picoscope og løftebukk så tror det meste løser seg til delepriser( som virker være veeeeldig hyggelige. 4xluftbelger til lr er billigere enn en til lc). 

Men, hva er det man potensielt ruinerer seg på? Fra det jeg har lest er det luftfjæring, egr turbo og EPB som går igjen?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...