lunniz Skrevet 14. august 2021 Del Skrevet 14. august 2021 Etter mange år med diverse Toyota, Mitsubishi og Nissan har jeg bestemt meg for å kjøpe LR. Det jeg ikke klarer å bestemme meg for er RR eller en D3/4.. Eneste kriterier jeg har er 5 seter, automat og diesel. Trekker skjelden tyngre enn 2.5t. Discovery har større bagasjerom enn nåværende bil og RR har ca like stort, som er nok for oss, familie på 3 + par bikkjer. Syns kanskje RR ser best ut + V8 diesel men tenker Discoveryen er veldig mye mer praktisk + man får mye mer ‘stæsj’ til den. Bilene mine blir brukt til det de er bygd for, så tilgang på winchfester, skliplater osv settes pris på. 2.7 eller 3.0 i discoveryen? Noen som har innspill? Pålitelighet? Budsjett på 300-350.000, men gjør absolutt ingenting å bruke mindre.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 14. august 2021 Del Skrevet 14. august 2021 Jeg har D3 tdv6. Jeg vet ivertfall en ting, det kommer aldri mer en bil med v6 eller v8 på min gårdsplass mer. Skal jeg ha en moderne Landrover skal det være motor der alle sylindre peker oppover. Da kan det i det minste være plass til å reparere selv uten å bli ruinert. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SveinHa Skrevet 14. august 2021 Del Skrevet 14. august 2021 6 minutter siden, lafterolf skrev: Skal jeg ha en moderne Landrover skal det være motor der alle sylindre peker oppover. Joda, godt poeng det... men TDV8 er en nydelig flott motor da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 14. august 2021 Del Skrevet 14. august 2021 Alle motorer er bra når de virker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lunniz Skrevet 14. august 2021 Forfatter Del Skrevet 14. august 2021 24 minutter siden, lafterolf skrev: Jeg har D3 tdv6. Jeg vet ivertfall en ting, det kommer aldri mer en bil med v6 eller v8 på min gårdsplass mer. Skal jeg ha en moderne Landrover skal det være motor der alle sylindre peker oppover. Da kan det i det minste være plass til å reparere selv uten å bli ruinert. Er bilmekaniker med tilgang både til picoscope og løftebukk så tror det meste løser seg til delepriser( som virker være veeeeldig hyggelige. 4xluftbelger til lr er billigere enn en til lc). Men, hva er det man potensielt ruinerer seg på? Fra det jeg har lest er det luftfjæring, egr turbo og EPB som går igjen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ranger97 Skrevet 14. august 2021 Del Skrevet 14. august 2021 Mulig du har lest. Nyttig info : L322 - en liten kjøpsguide for nye kjøpere Av MariusMorch, November 30, 2018 i Range Rover Forum Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.