Eirik Lystrup Skrevet 13. august 2021 Del Skrevet 13. august 2021 Motor i min MY2012 er ferdig for denne gang. 189' gikk den får det var stopp. Noen som vet om en bytte motor eller har andre løsninger å forslå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brage Skrevet 13. august 2021 Del Skrevet 13. august 2021 (endret) Kanskje disse kan hjelpe. Har ikke prøvd de selv.. https://www.rangeroverenginespecialists.co.uk/ eller her ca. 50 000;- ++++ https://nwsmotorservices.com/engine-models/diesel/3-0-tdv6-diesel-engine-jaguar-land-rover/ Mvh Brage Endret 13. august 2021 av Brage Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timo@ Skrevet 13. august 2021 Del Skrevet 13. august 2021 (endret) Kanskje enklere fine from delebil og den som kan bytte deretter https://finndel.no/bildeler.aspx?bk=790204&dk=1503 eller sende bilen til Polen Endret 13. august 2021 av Timo@ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kamran Skrevet 20. august 2021 Del Skrevet 20. august 2021 On 8/13/2021 at 3:27 PM, Eirik Lystrup said: Motor i min MY2012 er ferdig for denne gang. 189' gikk den får det var stopp. Noen som vet om en bytte motor eller har andre løsninger å forslå. Hva har skjedd ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eirik Lystrup Skrevet 23. august 2021 Forfatter Del Skrevet 23. august 2021 Tips til alle med disco 4: Google «discovery 4 engine seized». Er vist et svært kjent fenomen at disse motorene skjærer seg grunnet en antatt svak konsktuksjon i hva jeg tolker å være veivhuslageret. Samme problemet på mange RR og RRS da disse visstnok har samme Motor Med samme type Svakhet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
motom Skrevet 24. august 2021 Del Skrevet 24. august 2021 Litt forskjellige årsaker og teorier rundt dette da det begynte med D3 TDV6 motoren. Har du hørt noe om hva som skjedde med din motor? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eirik Lystrup Skrevet 24. august 2021 Forfatter Del Skrevet 24. august 2021 Nei, min motor er ikke åpnet ennå, men oljetrykksmåleren var dyttet helt ut av blokka, mye løst metall kan sees inn gjennom hullet til denne, så regner med at det er veiva som sitter rett på innsiden som har gått i oppløsning og/eller blitt deformert. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rikerud Skrevet 25. august 2021 Del Skrevet 25. august 2021 Er en god del innlegg rundt temaet i dette forumet. Finnes en egen gruppe på Facebook også: https://www.facebook.com/groups/332835637420687/?ref=share Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eirik Lystrup Skrevet 22. februar 2022 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2022 Da var motor ute og byttet. Viser seg å være forårsaker av at venstre turbo har havarert. Begynte da antagelig å akutt lekke olje, alt av slanger og rør i området var fult av olje, men den konsekvens at det var nær ingen olje igjen i motor. Da måtte det gå som det gjorde. Mye smådeler på avveie med toppen av. Men nå er ny motor snart på plass igjen og smilet kommer mer og mer tilbake igjen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
valvolainen Skrevet 22. februar 2022 Del Skrevet 22. februar 2022 Jøss, det var rare greier. Godt og høre at en ny er på vei inn. Hvor fikk du tak i byttemotor? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timo@ Skrevet 22. februar 2022 Del Skrevet 22. februar 2022 pris på motor + motorbytte? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.