Gå til innhold

Seriebiler skal selges fra dødsbo, innspill på pris.


fred

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg skal selge to seriebiler fra et dødsbo. 

 

1 serie 1 kort 1954 modell. Bilen er i deler og det er gjort noe sveisearbeid på ramme. Bilen var komplett når den ble demontert en gang på 1990 tallet, men har blitt flyttet noen ganger siden det så jeg kan ikke garantere at alle deler er der nå. 

 

1 serie 2 kort. Usikker på årsmodell. Den ble etter sigende satt i stand før den ble satt vekk, men har stått i mange år. Usikker på hvor mange men ihvertfall 10 år. Jeg har ingen papirer på den. Men den ble kjøpt av en bonde på en gård, han kjøpte den fra televerket. 

 

Det skal også stå en dieselmotor til en serie 1 et sted, men jeg må lete litt og se om jeg finner den. I følge min far var det en veldig sjelden motor. Kan den ha noe verdi? 

 

Hva vil fornuftig pris være på noe sånt? 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har bilder hjelper det på vurderingen. 

 

Vanskelig å si noe eksakt, mange momenter som spiller inn. Er for eks alle delene til series 1 bilen fra samme bil, eller er det en miks fra flere biler ?. Er karosseriet i ok stand? Osv

 

Etter å ha lett etter series 1 i endel år og sett hva endel prosjekter har gått for vil jeg si rundt 50-75 tusen. Men alt kommer an på tilstand. Kan være mer og kan være mindre. Hadde vært lettere med bilder.

 

Series 2 har jeg ikke peiling på, da jeg utelukkende har sett etter series 1.

Endret av G.ARNE
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bil uten identitet? Med dagens regelverk og de hjelpsomme folka på registreringskontoret er det i praksis umulig få skilter på sånt. Jeg hadde akkurat tilgang på en tilhenger, der type, årsmodell og serienummer var kjent, men de ville ikke engang bistå med å finne ut om den hadde vært registrert.

I praksis en fin pakke deler, medmindre man finner en annen identitet man kan flytte over på aktuell bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk forsvar, serie 1 er ikke så mye å ta bilder av. Det er en bare en ramme med hjul og torpedovegg. Resten er pakket i kasser. 

 

Det skal finnes noe på den serie 2 en, men jeg har ikke funnet noe ennå. Men den er en god kandidat for ramme/identitetsbytte. Skal få tatt noen bilder av den i morgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...