Gå til innhold

Lucas er kommet på besøk....eller flyttet inn igjen


Kurt Gustafsson

Anbefalte innlegg

Jaja..  Så var det påån igjen.  :huh:

 

Symptomene er som følger.

 

Bilen starter og går greit.  I det lysene slåes på starter viskerne og slår et slag før de stanser. Viskerne rykker til når tenninga kommer på også.....      Blinklys, blinker men svakt og ujevnt. Det er også svakt lys i varsellampe for langlys.   Ved bruk av startsperre blinker hovedlykter og parklys, ikke blinklys som normalt. Den automatiske "dimmingen" i radiodisplayet virker  når jeg slår på lyset.....

 

Noe sier meg at jeg har et jordingsproblem et sted????

 

Hvor finner jeg forbindelse mellom lys og vindusvisker...

 

 

Endret av Kurt Gustafsson
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Kurt Gustafsson endret tittelen til Lucas er kommet på besøk....eller flyttet inn igjen

Jeg er veldig sikker på at det er en jordfeil utfra beskrivelsen.

Ta en ledning, krokodilleklemme på ene enden,sikring 10 amp i midten og spiss av noe slag i andre enden.

Jord med klemmen og stikk inn spissen passende steder med svart(e) ledning(er) og bruk en funksjon du vet ikke virker riktig.

Da finner du etterhvert hvor jord mangler/er for dårlig. Hvis du kortslutter noe ryker sikringen og ingen skade sjedd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2021-8-11 den 15.14, gautes skrev:

Jeg er veldig sikker på at det er en jordfeil utfra beskrivelsen.

Ta en ledning, krokodilleklemme på ene enden,sikring 10 amp i midten og spiss av noe slag i andre enden.

Jord med klemmen og stikk inn spissen passende steder med svart(e) ledning(er) og bruk en funksjon du vet ikke virker riktig.

Da finner du etterhvert hvor jord mangler/er for dårlig. Hvis du kortslutter noe ryker sikringen og ingen skade sjedd.

Iverksettes umiddelbart dette....  Må bare sørge for et godt lager av 10 amp sikringer først :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

På 2021-8-11 den 15.14, gautes skrev:

 

Ta en ledning, krokodilleklemme på ene enden,sikring 10 amp i midten og spiss av noe slag i andre enden.

Jord med klemmen og stikk inn spissen passende steder med svart(e) ledning(er) og bruk en funksjon du vet ikke virker riktig.

Da finner du etterhvert hvor jord mangler/er for dårlig. Hvis du kortslutter noe ryker sikringen og ingen skade sjedd.

Vil en sånn en med litt modifisering duge @gautes??

 

image.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke på bærtur,Rolf,men den pæra leder dog få ampere i forhold til en sikring.

Pæra vil lyse ved strømgjennomgang men vanskelig å skille mellom "rett og feil tilbakemelding" .

Sikring kan fint byttes ut med pære men krever da litt mer erfaring ved feilsøk.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feilkilde er lokalisert. Denne blå dingsen gir feil/ikke feil alt etter hvor mye den beveges....

20210819_133307.jpg

 

Det store spørsmålet nå er: Hvordan fisker man frem denne uten å måtte demontere torpedoveggen først????:rolleyes:

Endret av Kurt Gustafsson
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger går det å lirke,liste, lure den lenger ut. 
Kan du komme til kablene berørt av feilen, klippe av og lirke +++, dem frem og skjøte? Har brukt å lodde der selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...