Gå til innhold

Fukt i campingvogn


oggioffshore

Anbefalte innlegg

Fikk påvist 25% fukt i øvre høyre hjørne bak på vogna. I ett lite område. 

 

Ble anbefalt elektrisk luft tørker. 

Og åpne pakning utvendig for å dytte inn tetningsmasse. 

Var slik verkstedet gjorde. 

 

Ser for meg pakning kanskje kan skades. 

Noen tips å erfaring? 

 

Caravelair 400 sport 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, oggioffshore skrev:

 

 

Ble anbefalt elektrisk luft tørker. 

 

 

 

Heisann :) Jeg går ut fra at de mener en avfukter, du vet en slik som finnes i enhver kjeller i Bergen. :lol:

En avfukter inni vogna vil fjerne den fukten som er kommet inn. Om du må åpne opp noe mer for å komme til det fuktige, vet jeg jo ikke, men sånne avfuktere er veldig effektiv. Deretter mener de vel at du må åpne opp pakningen utvendig og tette der vannet har kommet inn. Jeg tror nok du får det tett igjen. Men vann har en tendens til å ta uante veier, det er ikke alltid like lett å se hvor vannet har kommet inn. Bare spør folk som har Defender, P38 (jeg har begge) eller trebåt (har ingen heldigvis -_-) Så det lønner seg å tenke litt utenfor boksen når du leter etter en lekkasje. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Campingvogn er vanskelig å tørke, og det vil ta lang tid. Kledning på både inn og utside er diffusjonstett, så tørking igjennom vegg er det bare å glemme. Veggen må åpnes skal den tørke. Da må den åpnes fra utsiden. Skru løs listen og løsne forsiktig. 

Tettemasse er butyl, intet annet.

 

Har du vann i vegg har du nok fukt lengre ned også, garantert, for tyngdekraften sørger for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verksted fant bare fukt øverst i veggen, ikke lengre nede. Så det er vel nylig begynt å lekke antagelig. 

 

Prøver no tørke ut, og få den innendørs i vinter 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Potensiell kjøper tok ny fukt test, og de fant ingenting. 

 

De eg brukte, hadde sånn tester m 2 "nåler" som stikkes inn. 

 

De andre brukte skikkelig saker visstnok.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker eg legger den ut for salg etterhvert. 

 

IMG_20210801_093044.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...