Gå til innhold

Gasspedal exmil


joran

Anbefalte innlegg

Holder på å skifte gass wire på min exmil, den er dåg ombygget med V8 så jeg sliter litt med å finne rett wire, MEN jeg synes gasspedal vandringen er meget liten og lurer på om den er ombygget hos meg, Er det noen som kan poste et bilde av hvordan det ser ut i en original xmil og sivil utgave?

Endret av joran
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.8.2021 den 20.11, Land Rover for alle penga skrev:

Der er det ikke wire

Ikke? Går vel wire fra pedal til forgasser? Hvordan er ellers opplegget ?

Endret av joran
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte en gasspedal fra en UR-Mini og tilhørende wire på flere av ombyggingene jeg gjorde.

Bedre løsning da motoren flytter seg litt ved belastning og stag i rammefeste gir ukontrollert bevegelse.

Ikke mye merkbart ved std motor og gode motorfester men ved flere hester 100++ og slitne fester er det vanskelig med presis forgasserkontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har montert wire tilhørende 109 med original V8 men den ble i korteste laget, for Knap sving gjør den luggete og upresis.

Usikker på hvor pedalen er hentet ifra, synes den gir litt lite vandring

Endret av joran
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, gautes skrev:

Takk,Vidar. Ønskes speilvendt pedal finnes det også.

LHD versus RHD.

 

Bildet skal faktisk være for LHD-utgaven. Bildet av RHD har armen for vaieren enda lenger til venstre

Vi tåler å se RHD-utgaven også. :) Forøvrig er pedal fra Mini et godt tips som jeg skal spekulere videre på for mitt eget prosjekt (hvis det noen gang blir ferdig :huh:)

Accelerator Pedal Assembly RHD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkja.Den hukommelsen......

 

Veien frem til ferdigstillelse er ofte triveligst.

Men av og til blir veien for bratt og pauser må til.

 

 

Endret av gautes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...