Gå til innhold

Engine immobiliser link fault P38 2.5dse 1996


synchrau

Anbefalte innlegg

Som tittelen sier.

Får kjørt starteren, går og går den... Men blir ikke fyr på motoren

Bilde er av koden jeg får på nanocom, prøvd å slette koden men kommer tilbake igjen med engang.

 

Finner ingenting på google.

 

Dagen før dette skjedde så "lekte" jeg meg med nanocom og kjørte blant annet lys osv på og av, tok kjølevanns temperatur måleren i dash og tvangskjørte den både helt opp å ned, skulle nesten tro det var en sammenheng av at bilen ikke vil starte neste dag.

 

 

Jeg har sett på dette som heter SyncMate ifra blackbox solutions.. Men går det ikke an å gjøre noe som den syncmaten gjør, men bare i nanocomen? Betalte jo flesk for nanocomen alene.  Tror noen at en syncmate vil fikse problemet? 

225732554_155500886668410_8995056525124664134_n.jpg

Endret av synchrau
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Julius Baardsen skrev:

Hei, takk for forslaget. Jeg prøvde nettopp dette nå som du sa det, dessverre så er kodene like så de er vel ikke ut av sync... Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre neste då, den feilkoden oppi vedlegget mitt sier meg ingenting, heller ikke google :( Jeg writet til BECM igår kveld, også ville den ikke starte neste dag så vet ikke hva som har skjedd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser vedleggs bildet var dårlig, rart da det er høy piksler på bildet på pcn...

 

Men det står:

 

Engine immobiliser link fault

Type: TOO LOW, LOGGED, CURRENT, INTERMISSION

RPM=0

WATER TEMP=158

OCCURANCE=15

 

Dette er da en kode jeg får med nanocom i EDC.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Julius Baardsen skrev:

Den har jeg på min fremdeles og, men den starter og går.  Sjekk den store sorte pluggen på injectorpumpen om den er løs

 

Hei sjekket pluggen nå.  Ikke løs.

Når jeg snur om tenningen så hører jeg ikke noen pumpe bak i tanken. Den skal vel kunne høres rimeligt greit,  tok øre intil teppet under baksetene, hørte ingenting. 

Jeg tvangskjørte rele 12. Ved høyre side i motorrom (fører siden)

Ser ikke noen særlige lekkasjer på leak off pipes på dysene, bortsett ifra litt olje/skit i nr 1 og 2. (helt fremst) 

 

Jeg tok av batteriet, plugget ut og inn ting jeg tidligere har tuklet med. Feilkoden står der forsatt, og bilen vil ikke starte.

Mistenker jo pumpen i tanken nå da... men er jo litt dritt  i å bytte den forgjeves om det ikke fikser problemet.

 

Bilen står litt knotete til nå også, parkert i en ujevn nedover bakke  med gress og dritt.. litt over halv full tank. Så kommer ikke under så lett for å droppe tanken så jeg må vel kutte et hull gjennom bodyen. (som jeg har hørt mange gjør)

 

Går utifra at om jeg løsner feed pipen til fip så vil det sprute ut diesel om tenningen er på?

 

Eller er jeg på bærtur nå og følger ikke etter koden på feilsøkeren?

 

Jeg får snakket med ECU'ene med nanocom, så det er vel ikke noe irr på noen ledninger da..

 

Vil glødeplugger sende feilkode til nanocommen?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta løs dieselslangen som går inn på injectorpumpe, pleier vel å være gjennomsiktig.  når du da vrir om tenningen til trinn to skal det komme godt med diesel ut der.  hvis ikke så er enten pumpen bak eller strømtilførsel røket

 

err.. ja røret inn til FIP løsnes og da skal det strømme diesel ut der når du vrir om nøkkelen.  

Endret av Julius Baardsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2021-8-4 den 7.14, Håvard Guttormsen skrev:

Sjekk kontaktene i høyre a stolpe bak sparkepanelet. Immobiliser / sequrity ledninge er av en eller annen grunn ofte den som irres først av der.

Har du et bilde av den ledningen? Finner den ikke noen plass på nett :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2021-8-4 den 7.14, Håvard Guttormsen skrev:

Sjekk kontaktene i høyre a stolpe bak sparkepanelet. Immobiliser / sequrity ledninge er av en eller annen grunn ofte den som irres først av der.

 

På 2021-8-7 den 11.10, lafterolf skrev:

Har du åpnet opp sparkepanelet og sett over ledningsbunten da?

Hei, fant denne her... Alle kablene peip med multimeter bortsett ifra den som jeg holder på (som jeg kuttet), det er den som går ut igjennom  torpedo veggen og inn til sikringsboks,  gul connector.

 

Etter litt nærmere research så er dette kanskje airbag kabelen? haha.... Rart den ikke har fått feilkode da? eller er  dette riktig kabel for problemet mitt?

Ifølge flaksen min, så nei.:blink:

connector.jpg

end location.jpg

kabel.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 8.8.2021 den 1.29, Brage skrev:

Hei,

Tror ikke det er immobiliser feil, for så vidt jeg vet vil ikke starteren gå om det skulle være tilfelle.

 

Mvh Brage 

På diesel går starteren så lenge becm er åpen. På bensin venter becm på klar signal fra engine ECU.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Håvard Guttormsen skrev:

På diesel går starteren så lenge becm er åpen. På bensin venter becm på klar signal fra engine ECU.

Ok, så det er slik.. stusset på det:unsure:

 

2 timer siden, synchrau skrev:

Hei fikk den starta for en uke siden. Bilen sto på early edc og ikke late edc i becm. Det fikk tydeligvis diesel ut til dysene..

Bra, og viktig at du legger ut fasiten slik at andre som opplever lignende kan finne frem i sin feilsøkning.

 

Mvh Brage 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...