Gå til innhold

hilux gir kasse i serie bil


Anbefalte innlegg

Spørsmål nr1: Er det noen som har montert inn en toyota hilux girkasse i en serie 2 bil før??

Om noen har gjort det, vil eg gjerne vite det

 

Spørsmål nr2: Automatkasse i en seriebil ? har noen montert det? og hva kasse er da mulig å montere inn uten å rive hele bilen i biter.

 

Mvh

tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmål nr1: Er det noen som har montert inn en toyota hilux girkasse i en serie 2 bil før??

Om noen har gjort det, vil eg gjerne vite det

 

Spørsmål nr2: Automatkasse i en seriebil ? har noen montert det? og hva kasse er da mulig å montere inn uten å rive hele bilen i biter.

 

Mvh

tore

95055[/snapback]

Nr1: Har vurdert det samme. Spurte da om å få bilde av hilux-gearkasse på Offroad.no/Toyota. Ut i fra bildet så ser det ikke så veldig likt ut.

 

Topic med bilde på offroad.no

Som du ser kommer framre mellomaksel ut til høyre (sett bakfra), mens bakre kommer ut midt på. I LR så mener jeg å huske at de kommer ut i linje til høyre, men så sitter motor/gir forskjøvet ganske kraftig til venstre. Det vil vel si at en får en stor utfordring med bakre mellomaksel / Gjennomføring i rammebjelke vil jeg tro.

 

Så jeg tror en skal ha en solid porsjon enten flaks/skills for å få dette til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å bruke Nissan gearkasse? Her er en artikkel der Nissan gearkasse er koblet opp mot L.R. transfer. De har riktignok brukt Holden motor, men.... smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med Hi-Lux kasse dumper du også borti noe bremsekrøll.

 

LR- har håndbrekk på mellomaksling, mens Yota'n så vidt jeg vet har håndbrekk på bakaksel. Blir noe jobb uansett om du bygger på brems bak på Yota-kassa eller om du bytter til bakaksling med håndbremsmuligheter ved hjulene.

 

Nissan har ihvertfall håndbrekk på mellomakslingen.......

Endret av Runar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg få spørre: "Hvorfor?" - altså hva som ønskes oppnådd med en slik ombygging ? huh.gif

Kanskje der er andre og bedre veier til målet unsure.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmål nr1: Er det noen som har montert inn en toyota hilux girkasse i en serie 2 bil før??

Om noen har gjort det, vil eg gjerne vite det

 

Spørsmål nr2: Automatkasse i en seriebil ? har noen montert det? og hva kasse er da mulig å montere inn uten å rive hele bilen i biter.

 

Mvh

tore

95055[/snapback]

 

Hei . jeg forstår deg når du vil prøve en annen g-kasse men fordelings kassa på serie bilen er helt grei og tåler veldig mye,

men hvorfor toyota kasse eller automatkasse ?

Det er en del som har bygget om til amerikanske g-kasser som T-18, T-19,NP-435 og NP-4500, og som terra skriver nissan.

Er redd det blir mye som må bygges om for toyota, trur gir stanga vil komme for tett på setekassa så da må det gjøres med den, traversene på ramma må en regne med måte flyttes uansett.

Men se litt på volvo jeppen og g-kassene på den om det er en mulig het der .

 

håper du finner noen løsninger hold oss litt orientert om saken for dette er interessant biggrin.gifbiggrin.gif

 

mvh Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes parkerings skivebremser å montere på utgående mellomaksel bakover på Hilux sine girkasser. Les om denne på www.allprooffroad.com.

 

Videre finnes det også mulighet for lavere giring på lavserien, fra originale 2,28:1 via 4,0:1 til 4,7:1 og 4,97:1. Også mulighet for dobble transferskasser og i extreme tilfeller 2x4,7:1 utveksling.

 

Finnes forsåvidt mye rart til Toyota, er vel bare lommeboken som brgrenser seg.

 

Ellers har Toyota Hiace 4x4 fordiffen ut på venstre side, mens bakover kommer den ut på midten.

 

Sånn bare til info.

Endret av Blom
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag hade en HiLux en gång (med HiLux girkasse smile.gif ). Den rasade när jag skulle på baksidan kåken för att lasta... På slät asfalt och i låg fart på 2:an.

 

Den reparerades på garanti, så det var inga problem där. Men den rasade också för nästa ägare ohmy.gif

 

Så jag vet inte, jag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår Hundsnes når det gjeller hovedgirkassa til seriebilen, alt olje sølet er nok til og ønske noe annet blink.gifblink.gifblink.gif

Dette med girkasse til serie bilen er det flere som ønsker en løsning på helt klart

biggrin.gifbiggrin.gifbiggrin.gif

ps:vi som ønsker oss det kan jo være med og søke-lete-måle og snoke litt cool.gifcool.gifcool.gif

 

mvh Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... alt olje sølet er nok til og ønske noe annet blink.gif  blink.gif  blink.gif

95574[/snapback]

 

Oljesøl ??? blink.gifhuh.gif

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så du har ikke olje søl fra dine serie kasser??

95583[/snapback]

Ikke noe av betydning fra de som er overhalt, nei smile.gif

 

De som er 30-50 år gamle og ikke har fått stell og pleie på lang tid, lekker gjerne - men da oftest fra transferkassen, ikke hovedkassen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe av betydning fra de som er overhalt, nei  smile.gif

 

De som er 30-50 år gamle og ikke har fått stell og pleie på lang tid, lekker gjerne - men da oftest fra transferkassen, ikke hovedkassen.

95619[/snapback]

 

Dette er en sannhet med modefikasjoner !!!!!

De fleste nyoverhalte kassene jeg har sett har det vært olje under .

Men det er vel ikke det Tore spør om, han har sikkert sin grunn til og ville sette inn noe annet .

Hold oss orientert om hva du til slutt går for du Tore biggrin.gifbiggrin.gifbiggrin.gif

ps:det finnes alltids en løsning wink.gifwink.gifwink.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en sannhet med modefikasjoner !!!!!

De fleste nyoverhalte kassene jeg har sett har det vært olje under .

Men det er vel ikke det Tore spør om, han har sikkert sin grunn til og ville sette inn noe annet .

95633[/snapback]

Jeg svarte nå bare for de kassene som er her - slik jeg ble spurt om wink.gif

Hvor mye det lekker fra andre - mer eller mindre overhalte - girkasser kan jeg jo ikke uttale meg om tongue.gif

 

Når det gjelder årsaken(e) til ønsket om bytte, har jeg jo litt tidligere i tråden spurt om det - nettopp fordi der kanskje fantes andre og bedre løsninger enn akkurat den kassen der i utgangspunktet ble stilt spørsmål om. Vet man ikke hvilke "problemer" som ønskes løst, kan det være vanskelig å komme med gode råd om mulige løsninger rolleyes.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...