Gå til innhold

300Tdi, Diesel Pumpe - trenger en liten del...


Atle G

Anbefalte innlegg

Noen som har en defekt diesel pumpe fra en 300Tdi liggende (mulig at der er samme del på 200Tdi?). Trenger en liten plast ring som ligger under fjæren i turbo trykk kompensator huset - den ligger mellom fjæren og justeringshjulet (aluminium) som regulerer opp og ned bevegelsen til boost pinnen.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Julius Baardsen skrev:

Jeg har en defekt 300 TDI på pall stående, kan sikkert plukke fra den. Men det er utgaven med elektronikk på pumpen så vet ikke om den har samme deler?

Fantastisk - jo jeg mener at det skal være samme del. Skru av de 4 skruene på toppen av reguleringen - løft av lokket / ta ut membran med pin . Da ser du fjæren og den lille vinyl (?) ringen som ligger under. Det er kun den jeg trenger. Historien er som følger: Jeg monterte Boost-Pin på min motor og i instruksen så stod det at denne ringen kunne fjernes - og det gjorde jeg. I ettertid så har jeg funnet ut at dette fører til at justeringshjulet kommer for høyt opp. Men tabben er jo at jeg ikke finner igjen ringen (%&¤#") - selv om jeg alltid tar vare på alt....   Vi skal hjem til Sogn via Stord rett over helgen - kanskje vi må kjøre via deg på veien hjem?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker så mye Julius. utrolig at jeg har klart å rote den vekk...

15 timer siden, lafterolf skrev:

Tviler på at det er samme del på den elektroniske pumpa.

 

Om du vet høyden på foringen kan du kappe av et rør i rett lengde og bruke det.

Takker så mye for oppklaring lafterolf - har vurdert den løsningen hvis jeg ikke  får tak i en ring. Mener at der var et spor til fjæren?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 7/31/2021 den 0.44, Julius Baardsen skrev:

Skal se om jeg har en sånn bit liggende i en skuff. Mener å huske at jeg samlet alt av småting når jeg monterte boost pin

Nå har jeg snudd garasjen opp ned igjen - og finner ikke den f&%¤#" ringen.  Har du hatt noe hell etter at du har rotet i en skuff eller 2 ;-)  ?  Atle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hei igjen Julius, ringen din kom - men dessverre så var den mye mindre enn den som står på min 300Tdi pumpe. Jeg endte opp med å lage en ny ring selv slik som lafterolf foreslo.  Hvis du sender meg adressen din så skal jeg returnere den med takk for lånet ;-). Jeg har den liggende her på pulten min.  Ellers så mener M&D som leverte 2.8 motoren at det sannsynligvis er en feil med pumpen - så vi kommer til å gjøre et bytte ved at de sender en nyoverhalt til meg og jeg returnerer den som står på motoren. Har god dialog med Ben hos M&D.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...