Gå til innhold

P38 Problem med sentrallås


kretslopp

Anbefalte innlegg

Hei. 
 

Jeg har en utfordring i att få sentrallåset att virka igjen.

Det begynte med att førerdøren ikke ville låsa/ låse opp med fjernkontrollen.

 

Har da brukt nøkkelen midlertidlig for dette.

 

Jeg har til idag konkludert følgende:

Elmotoren i dørlåsen er død.

Har lånt tilsvarende elmotor fra venstre bakdør som virker og har 4,3 Ohm.

Da skjer dette. Ved låsing prøver motoren i førerdøren att låse men klarer det ikke helt.

Ved opplåsing skjer ikke noe.

 

Har feilsøket ledningsnett mellom dørlås og door outstation og BECM.

Har skiftet plass på venstre og høyre outstation.

Har demontert, åpnet og inspisert BECM renset fra støv og montert i sammen igjen.

 

Fortsatt samme feil.

+12V ved låsing.

0V ved opplåsing.

 

Har en lyspæra montert midlertidlig på ledningsnettet for å simulere last av en elmotor da jeg monterte den som er ok i bakdørene lås igjen.

 

Samme sak skjer da.

 

Noen gode råd?

Endret av kretslopp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne vært artig å vite hva som er problemet med dørlåsene på P38. Den jeg hadde brant opp den ene låsmotoren etter den andre og det endte med at jeg bare ga opp. Antar det handler om at hjernen er avhengig av tilbakemelding fra microbryter i låsen og når den ikke får det står spenningen på motoren og den brenner opp... Jeg skifta flere hele låser og prøvde også å sette på standard låsmotorer men de brant opp alle i løpet av noen mnd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant ut idag hva som er galt.

Jeg skjønte ikke hvorfor ikke BECM sendte signal til venstre outstation om att låse opp førerdøren.

 
Feilen med det var att mikrobryteren i låsen fortsatt gav tilbakemelding til BECM att den ikke er i lås da den faktisk var det. Derfor hadde BECM ikke anledning att sende signal att låse opp da den ikke var i lås.

 

Hvis jeg låser med Remote samtidig som jeg låser førerdøren manuelt, da prøver BECM att låse opp etterpå.

 

Det betyr att jeg må ha en komplett ny lås da det gamle ikke ville fungere godt nok med en elmotor fra ett annent dørlås.

Det må nok vare litt for treigt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...