JEHS Skrevet 27. juli 2021 Del Skrevet 27. juli 2021 Hei Lenge siden jeg har vært aktiv her og har hatt RR Men fikk kjøpt en flott P38 nå med div utfordringer selvfølgelig Første spørsmål nå da er, hva er vanligste feil med en død kompressor? HAr lest at det er en sånn "varmesikring" i den som kan ryke ved overbelastning? Kan dette stemme? Har ikke feilsøkt, eller testet noe enda. HAr ikke fått bilen hjem, så bare sitter og tenker litt innledningsvis Kompressoren er helt død, er null liv i den.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WildRover Skrevet 27. juli 2021 Del Skrevet 27. juli 2021 (endret) Gratulerer/kondolerer, alt ettersom man ser det Kompressoren styres av et rele, som igjen styres av styreenheten. Styreenheten starter og stopper kompressoren basert på signal fra trykkbryter og temperaturbryter. Mulige årsaker til at kompressoren ikke går (listen er ikke uttømmende): -Feilkoder i systemet -Temperaturbryter i kompressor sier kompressor er varm -Trykkbryter sier systemet har nok trykk -Defekt rele -Defekt sikring -Defekt kompressor -Ledningsfeil Har du tilgang på diagnosedings kan du begynne med å lese ut feilkoder, deretter slette de og se hva som skjer. Har du ikke diagnosedings er det fram med prøvelampe og koblingsskjema for å se hvor skulle hatt, men ikke har, strøm. Hvis bilen melder om EAS-feil må du slette feilkoder før det er vits i å måle noe. Her er litt lesestoff hvis du ikke har sett den allerede: http://paulp38a.com/range-rover-p38/how-eas-works/ Endret 27. juli 2021 av WildRover Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JEHS Skrevet 28. juli 2021 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2021 Takk for svar, er gratulerer foreløpig, hehe. Bilen er egentlig bra og var billig, så da går jeg på med godt mot Har laget en lask og tvanskjørt kompressoren i dag, så da vet jeg i alle fal at den sviver. Releet har jeg også byttet om med et annet som jeg vet virker så er heller ikke det. Skal teste litt på tempsensor etterpå når den har blitt kald igjen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JEHS Skrevet 28. juli 2021 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2021 Fikk også testet temperaturbryter i kompressor nå, så da er vel alt inni kompressor så langt jeg kan se i orden Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JEHS Skrevet 29. juli 2021 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2021 Liten oppdatering.. Fikk lånt diagnosapparat i går, slettet alle feil, og bil reiste seg Må vel være en grunn for at ting har blitt slik, men nå går kompressor og bilen er kjørbar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
grunneieren Skrevet 30. juli 2021 Del Skrevet 30. juli 2021 (endret) Ofte en høydemåler som sender signal som computeren oppfatter som feil. ( enten utenfor måle område, eller for raske endringer) Som regel så ligger det en feilkode på sensoren som feiler. Om ikke, koble opp diagnosen og les av verdiene mens du endrer høyde så kan det være du ser hvilken som endrer seg anderledes. Kan også være trykkmåling eller en av justeringsventilene som henger seg opp. Endret 30. juli 2021 av grunneieren Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.