Disco 3 Skrevet 27. juli 2021 Del Skrevet 27. juli 2021 Engine system fault. Har fått denne feilmeldinga i 4 år:) Hver sommer med campingvogn på slep. Er e litt for tøff (men heller ikke veldig tøff) med gassen i oppoverbakker, kan det fort vere meg med nødblinken på, nesten på toppen. Mister all motorkraft og bilen går i nødmodus. Er da bare å skru av tenninga og starte på nytt, alt fungerer da heilt fint???? Bil brukes daglig, men får ikke denne feilmelding uten ekstra belastning i oppover bakker. Egr ventiler er blokka, map sensor er bytta, ikke klart å finne sprekk i slange til intercoler. Noen gode forslag?? Har lldtool, er det noen live verdier e kan følge med på videre på turen:)?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oggioffshore Skrevet 27. juli 2021 Del Skrevet 27. juli 2021 Turbo actuator Burde fått feilkoder. Går armen tregt på turboen, greier den antagelig ikke regulere ladetrykk fort nok. Ville trodd overboost feilmelding lå inne. Sjekk å rens map sensor Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Disco 3 Skrevet 27. juli 2021 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2021 Får ikke opp noe feilmelding, etter at bilen har gått i nødmodus. Er det noe sensor på ladetrykk som e kan følge med lldtool under kjøring? Merker ingen ting på bilen før det sier pling i displayet, og motor kraften forsvinner. Bytta map sensor, uten noe endring. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oggioffshore Skrevet 28. juli 2021 Del Skrevet 28. juli 2021 Sjekk om nevnte arm beveger seg. Går syklus hver gang tenning slås på /av Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjørn_C Skrevet 28. juli 2021 Del Skrevet 28. juli 2021 Om egr er blendet må kontaktene være nappet ut. Hadde det samme på min D3 når jeg hadde blendet EGR, roa seg med kontaktene ute. Om de allerede er ute sjekk luftmengdemåler (MAF) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oggioffshore Skrevet 28. juli 2021 Del Skrevet 28. juli 2021 Mine er blendet,, egr er fortsatt plugget inn. Tar du ut kontakten tror eg det vil bli feilmelding. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lrsg Skrevet 28. juli 2021 Del Skrevet 28. juli 2021 Ikke hvis det gjelder en Euro4 motor, som også må ha software patch for å fjerne EGR funksjonen. Da kan sensorene skape trøbbel hvis de er plugget i. Det tyder på at det går et eller annet signal der som computeren da ikke kjenner igjen, og så blir det nødmodus. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Disco 3 Skrevet 28. juli 2021 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2021 Dette er ein 2005 mod, så da er det vel euro 3. Er vel da ikke noe problem.? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lrsg Skrevet 28. juli 2021 Del Skrevet 28. juli 2021 Nei, da er det nok en annen årsak til ditt problem. Det pleier uansett å gi feilmelding. Merkelig at du ikke får noen kode. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjørn_C Skrevet 29. juli 2021 Del Skrevet 29. juli 2021 Om det er under belastning ville jeg da ha sjekka den arma på turbo som @oggioffshorenevner, og tatt en ekstra sjekk på ymse slanger. Luftfilter og MAF ville blitt neste på lista mi. EGR. virker da ikke som synderen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Disco 3 Skrevet 29. juli 2021 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2021 Bytta maf og luftfilter i 2020, uten at det vart endring. Men må ta en titt på turbo actulatoren å se etter grei bevegelse. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Disco 3 Skrevet 30. juli 2021 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2021 Endelig ei feilmelding!! Tips videre:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjørn_C Skrevet 30. juli 2021 Del Skrevet 30. juli 2021 Snakker om sola - fikk samme driten idag. Engine system fault - all programs off. Ingen feil melding ifølge Iidtool. Da veit jeg hvor jeg kan starte å se. Turbo linkage - noen som veit hvordan den smøres enklest opp? - håper nesten den injektormeldinga dukker opp her med. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
engebo Skrevet 30. juli 2021 Del Skrevet 30. juli 2021 http://www.disco3.co.uk/forum/topic94336.html Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oggioffshore Skrevet 30. juli 2021 Del Skrevet 30. juli 2021 5 timer siden, Bjørn_C skrev: Snakker om sola - fikk samme driten idag. Engine system fault - all programs off. Ingen feil melding ifølge Iidtool. Da veit jeg hvor jeg kan starte å se. Turbo linkage - noen som veit hvordan den smøres enklest opp? - håper nesten den injektormeldinga dukker opp her med. Tviler på det Hjelper smøre opp utvendig, det er wane ringen og alle spjeldene som begynner gå tregt... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjørn_C Skrevet 30. juli 2021 Del Skrevet 30. juli 2021 Ny turbo som da er løsningen? Får se om det kommer tilbake og/eller det blir kasta ut noen koder til slutt. Turbobytte/HPFP bytte ser jeg mørkt på… da blir det muligens spiker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lrsg Skrevet 31. juli 2021 Del Skrevet 31. juli 2021 Ikke mist motet hvis det er HPFP som svikter. Kjøp en overhalt brukt pumpe, koster rundt 4000 kr. Byttes på verksted for under 10K, ellers finnes det en detaljert oppskrift på DIY bytte om du har fasiliteter for det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Disco 3 Skrevet 31. juli 2021 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2021 Tenker min framgangsmåte blir å sjekke trykket dieselpumpa ( på ventil i motorrom). Visst trykket er dårlg vil e bytte dieselfilter (er bytta årlig). Og sjekke om dette gjør en forskjel. Hvis trykket da er dårlig bytter e pumpe i dieseltanken. Må ha bortimot o,5 bar trykk. Hvis feilkode da forsetter må det sjekkes meir rundt HPFP, men ser også på forum at det er ein trykk sensor, som kan lage feilmelding. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oggioffshore Skrevet 31. juli 2021 Del Skrevet 31. juli 2021 Ikke spiker enda Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjørn_C Skrevet 31. juli 2021 Del Skrevet 31. juli 2021 Kanskje delebil da…. har fått frykten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Disco 3 Skrevet 1. august 2021 Forfatter Del Skrevet 1. august 2021 Tilsette noe lurium rense stoff i dieselen før avreise hjem. Kjørte så svart røken sto, men ingen engine system fault og nødmodus. Men på feil søk kom disse to opp. Den siste har e ikke sett før. Når e les om desse feila, er det lite bastante konkusjoner på feil, bortsett fra enkelte som har bytta HPFP, blitt fornøyde. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
karsteb Skrevet 5. august 2021 Del Skrevet 5. august 2021 Circuit low betyr vel vanligvis brudd mot sensor - mener at det ligner slik på andre sensorer, så kanskje med litt hell er det feilen som gir overnevnte melding - men ta med klype salt, dette er synsing... Hva gjelder opprinnelig symptom du melder, så hadde jeg tilsvarende symptomer på en Mercedes Sprinter for etpar år siden - mister motorkraft i motbakke hvis trykker for hardt på, nødmodus, omstart hjelper - holdt på å bli sinnsyk og ingen hadde hørt om det. Fant at innløpsslangen til turboen var satt litt skjevt på. Problem var muligens at den da trakk falskluft som da trolig ikke gikk forbi MAF sensoren som da kanskje ble forvirret... Så ikke dette før jeg demonterte slangen og observerte i plasten/gummien at den ikke hadde gått ned i et spor riktig. Satte den bedre på og alt funket - da hadde jeg skrudd alt på luftinnløpssiden i filler. Kanskje det hjelper deg litt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjørn_C Skrevet 7. august 2021 Del Skrevet 7. august 2021 @Disco 3hvilket lurium hadde du i tanken? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjørn_C Skrevet 13. august 2021 Del Skrevet 13. august 2021 Kjapt spørsmål - skal ikke verdiene på ventil 0 og 1 følge hverandre? og hvem er feil her på tomgang? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timo@ Skrevet 13. august 2021 Del Skrevet 13. august 2021 (endret) Egr valve 0 med 90 posisjon er feil, den er helt åpent hele tiden. Du kan prøve å bruke hammer og se om posisjon endres. Men det anbefales bytte begge eller blanke, jeg skiftet to samtidig pga limp mode( var delvis åpent) Endret 13. august 2021 av Timo@ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.