Kristian Kvart Skrevet 26. juli 2021 Del Skrevet 26. juli 2021 Plutselig hører jeg ikke dieselpumpa når tenninga står på ( og bilen starter ikke). Tenkte å sjekke det elektriske før jeg starter på selve pumpa. Sikringen under passasjersetet er ok. Neste blir releet. Er det mulig å komme til pluggen på pumpa uten å demontere alt ? Spørsmål nr 2 er jo om det er mulig å bytte pumpa uten å ta ned tanken ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 26. juli 2021 Del Skrevet 26. juli 2021 Skal du bytte pumpe, eller komme til pluggen inn på pumpa, uten å ta ned tanken må du lage hull i gulvet. Jeg synes å huske at du også må kutte en tverrliggerbjelke som går rett over pumpa. Uansett ikke dumt med en luke for senere adkomst. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JokerS30 Skrevet 26. juli 2021 Del Skrevet 26. juli 2021 Jeg tar ned tanken på en 110" på omlag 20 minutter. Jeg er ikke kjent for å stresse når jeg jobber. Jekketralle er fint, 2 lecsblokker og en stabel 2x4" i passe lenger funker også fint. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 26. juli 2021 Del Skrevet 26. juli 2021 Tanken på 90" er grei å ta ned, men kan være håpløs å få på plass igjen. Jekk kan ikke brukes da den ikke kan slippes rett ned. Den må også tømmes for mest mulig diesel. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristian Kvart Skrevet 27. juli 2021 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2021 Takk for tips begge to. Prøver å måle litt først, f.eks over releet. Finner jeg ikke noe der blir det vel å ta ned tanken. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristian Kvart Skrevet 30. juli 2021 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2021 Da har Kasper og jeg sjekket litt. Alle sikringer er intakte, både de foran girspaken og de under passasjersetet . Releet til diselpumpa klikker ikke, men når vi tar ut releet og direktekobler der strømmen skulle gått så summer dieselpumpa fint igjen. Det hjelper ikke å bytte rele, så det ser ut til å være en utfordring med styrestrømmen. Begge sidene kommer fra ECU, men vi får kun spenning på ene siden. Vi får ikke kontakt med ECU med Nanocom via OBD, og heller ikke når vi setter den inn i Kaspers D2, så jeg frykter at jeg har en aldri så liten ECU utfordring. Det viser seg imidlertid at jeg i alle disse årene har hatt en flashbar ECU uten å vite det til tross for at bilen er en 1999 modell med P10 motor....og jeg som har hat lyst til å tune den litt, men tenkt at det var litt vanskelig fordi jeg trodde jeg hadde en MSB ECU... Si gjerne ifra om noen har gode erfaringer med firma som reparerer ECU´er. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
corpusviridans Skrevet 31. juli 2021 Del Skrevet 31. juli 2021 Hadde min hos ecutesting.com. Min var fubar, men det hadde jeg en sterk mistanke om på forhånd så ikke deres feil. Om de er dugende fikk jeg således aldri vurdert, men de virket seriøse. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Velar Skrevet 2. august 2021 Del Skrevet 2. august 2021 (endret) Vurder følgende: Bruk en loddebolt med god spiss, og gå over alle lodd-bare kontakter. Særlig de store som det åpenbart går mye strøm gjennom. Hvis du har godt øyesyn og en god lupe: Inspiser loddingene, hvis du ser en ring rundt komponent-beinet er tinnet sannsynligvis sprukket, med dårlig kontakt som resultat. Td5 sin ECU har jeg fikla lite med, bare såvidt kikka inni. Fremgangsmåten over har jeg brukt med stor suksess på V8 Efi motorstyringer. Endret 2. august 2021 av Velar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.