Gå til innhold

Def 90, TD5 dieselpumpe


Anbefalte innlegg

Plutselig hører jeg ikke dieselpumpa når tenninga står på ( og bilen starter ikke). 
Tenkte å sjekke det elektriske før jeg starter på selve pumpa. Sikringen under passasjersetet er ok. Neste blir releet. Er det mulig å komme til pluggen på pumpa uten å demontere alt ?

Spørsmål nr 2 er jo om det er mulig å bytte pumpa uten å ta ned tanken ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du bytte pumpe, eller komme til pluggen inn på pumpa, uten å ta ned tanken må du lage hull i gulvet. Jeg synes å huske at du også må kutte en tverrliggerbjelke som går rett over pumpa.

 

Uansett ikke dumt med en luke for senere adkomst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har Kasper og jeg sjekket litt.

Alle sikringer er intakte, både de foran girspaken og de under passasjersetet .

Releet til diselpumpa klikker ikke, men når vi tar ut releet og direktekobler der strømmen skulle gått så summer dieselpumpa fint igjen.

Det hjelper ikke å bytte rele, så det ser ut til å være en utfordring med styrestrømmen. Begge sidene kommer fra ECU, men vi får kun spenning på ene siden.

Vi får ikke kontakt med ECU med Nanocom via OBD, og heller ikke når vi setter den inn i Kaspers D2, så jeg frykter at jeg har en aldri så liten ECU utfordring.

Det viser seg imidlertid at jeg i alle disse årene har hatt en flashbar ECU uten å vite det til tross for at bilen er en 1999 modell med P10 motor....og jeg som har hat lyst til å tune den litt, men tenkt at det var litt vanskelig fordi jeg trodde jeg hadde en MSB ECU...

 

Si gjerne ifra om noen har gode erfaringer med firma som reparerer ECU´er.

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurder følgende:  Bruk en loddebolt med god spiss, og gå over alle lodd-bare kontakter.  Særlig de store som det åpenbart går mye strøm gjennom.  Hvis du har godt øyesyn og en god lupe:  Inspiser loddingene, hvis du ser en ring rundt komponent-beinet er tinnet sannsynligvis sprukket, med dårlig kontakt som resultat.

 

Td5 sin ECU har jeg fikla lite med, bare såvidt kikka inni.  Fremgangsmåten over har jeg brukt med stor suksess på V8 Efi motorstyringer.

Endret av Velar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...