Gå til innhold

Discovery 3 skifte regreim verksted kort varsel


Skjulhaug

Anbefalte innlegg

Hei, har akkurat kjøpt min første Land Rover, en 2005 model Discovery 3, bilforhandler har gjort siste service, mens bilen var i deres eie, men har bare tatt utgangspunkt i antall km og ikke år siden forrige regreim skifte. Har nå en bil som hadde siste regreim skifte i 2012, men har bare godt ca 100.000 km siden da, bilen er en relativ viktig del av planlagt bilferie til Sørlandet og Nord-Norge. 

 

Er det helt galskap å skulle kjøre noen tusen km med bilen før skifte? 

 

Er det helt galskap å skulle skifte reim selv? (har ikke byttet en regreim før, men kan skru litt bil) 

 

Er det noen som har regreim kit på lager i Bergen? 

 

Har noen tips til verksted i Bergen som har kapasitet? 

 

Eventuelt langs veien, planen er å kjøre forbi Stavanger, Arendal, Horten, Ås, Gjøvik, Trondheim

 

Har kanskje fått booket en time på snapdrive, men det er bare digitalt, så har ikke fått snakket med dem om de har/får tak i del på kort varsel

 

Innspill mottaes med glede

 

Mvh

Kaspar 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sikkert delte meninger om dette, men for meg er det kilometer som betyr noe. Har ikke brydd meg om antall år i mellom. Så jeg ville ikke hatt noen betenkeligheter med å ta den turen, og drøye en god stund til før bytte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig ville eg no byttet. 

Om man greier bytte u låse veiv, burde det gå rimelig kjapt å bytte. 

Har byttet selv på min egen. 

Overkommelig jobb. 

 

 :huh:

Har låse verktøy i Bergen om det blir behov 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel to aktuelle løsninger det her, men finnes det noen som har reg reim kit på lager i Bergen?

 

Hvilket verksted kan man bruke i Bergen hvis tid ikke er så prekært? 

 

Hei Oggi, låner gjerne verktøy hvis vi velger den løsningen

 

Hva tenker man om Snapdrive? 

 

Mvh

Kaspar 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...