Gå til innhold

Død kupévifte Discovery Sport 2015.


Anbefalte innlegg

 

Hei.

Jeg er relativt ny med Land Rover; eier er en Discovery Sport 2015 som er en flott bil på alle måter men har fått et problem; Kupévifta slutta plutselig å fungere. Diverse søk på nettet viser at dette visstnok er noe andre også plages med. En kjapp og billig løsning er å manuelt snurre vifta rundt og forsøke å smøre den opp. Jeg klarer derimot ikke å lokalisere vifta, selv etter å ha fulgt diverse "oppskrifter".

https://www.pistonheads.com/gassing/topic.asp?h=0&f=91&t=1720974&i=20

Mulig er det annerledes på biler med rattet på venstresiden. Jeg kontaktet i dag verkstedet som skulle ha tett under 50.000,- (!!) for å skifte vifta, det synes jeg er drøyt.

Er det noen her som har tips/erfaringer med lik problemstilling?

 

Hallgeir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjipt at garantien og sannsynligvis også reklamasjonsretten, er ute...  I og med at dette synes å være en kjent feil, bør du ta kontakt med Biltrend i Tromsø, evt JLR direkte, og anmode om at feilen blir utbedret som en reklamasjonssak.  I forhold til det tekniske kan ikke jeg bidra da jeg ikke kjenner til DS, men jeg skiftet kupevifta på min eks Discovery 3 - en nokså enkel jobb.  Du kan evt også sjekke discosportsforum om denne vifteproblematikken.  B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, Isak.:rolleyes:

Det er Biltrend jeg har snakka med. De var ikke kjent med en slik problemstilling. Jeg synes det er litt rart i.o.m at det finnes en Bulletin om dette:

https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2019/MC-10164589-9999.pdf

(Denne bulletinen er fra USA, kan være det som er forklaringa?)

Linken du viser til har jeg vært innom tidligere. Den er meget informativ, men slik jeg ser bildene er det fra en bil med rattet på høyre side.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Tenker det er greit å legge til for eventuelt andre som opplever samme utfordringa: Vifta er vekka til livet igjen! Trikset med lang pinne og lommelykt funka som bare det og alt er nå igjen i skjønneste orden. Utfordringa var å lokalisere vifta, mistenker at det er betydelig enklere på en høyre-ratta bil enn på en med rattet på venstre side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...