Gå til innhold

Transmission overheat - etter 15 m. kjøring!? Og så tennes juletreet!


Baetis

Anbefalte innlegg

Det var vel raskt…

og så kommmer resten av feilmeldingene, HDC failure, spescial programs off, viechle will lowwr, EPB faliure…. 
- batterispenning og lading ok

- bremespærer ok

- ganske nylig byttet bremsepedalbryter

- Ny EPB

 

anyone?

Endret av Baetis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Baetis endret tittelen til Transmission overheat - etter 15 m. kjøring!? Og så tennes juletreet!
32 minutter siden, lafterolf skrev:

Hvilken bil?

 

Sitter batteriskoene ordentlig fast?

D3.

Rengjort pg tightet skikkelig til.

I flg. Instruksjonsboken betyr den feilmeldingen temperaturen på bakre diff.

Men etter 15 meter!?

Diagnoseverktøyet viser ingen feilkode på bakre diff…?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gåen sikring?

 

Sikringen til den kapasitator på girkssa røyk i enigen hos meg i fjor. Hele driten gikk i lås. Bytta sikring for å kjøre videre - ny kapasitator løste problemet. 

 

Er nok ikke den - for jeg fikk en fet F på gir indikator også, men virka nesten som samme rot - sikring og overslag = full stopp med juletre. 

 

Ta en runde og sjekk sikringer i motorrommet - fort gjort og gratis. Kan peke deg mot problemet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Bjørn_C skrev:

En gåen sikring?

 

Sikringen til den kapasitator på girkssa røyk i enigen hos meg i fjor. Hele driten gikk i lås. Bytta sikring for å kjøre videre - ny kapasitator løste problemet. 

 

Er nok ikke den - for jeg fikk en fet F på gir indikator også, men virka nesten som samme rot - sikring og overslag = full stopp med juletre. 

 

Ta en runde og sjekk sikringer i motorrommet - fort gjort og gratis. Kan peke deg mot problemet. 

 

Tnx. Sjekker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber fremdeles med saken… Fånyttes.

- tatt ut instrumentpanelet og sjekket for fukt/kortosjon. Ingen synlige tegn.

- byttet bremsepærer.

- sjekket alt av sikringer

- sjekket koplinger over det meste.

det litt eiendommelige er at diagnoseapparatet melder null feilmeldinger på bakre differensial.

men det er nok ikke noe galt heller. Den blir jo ikke overopphetet etter 15 meter! Så feil feilmelding fra bilen. Som gir flere nye gale feilmeldinger! 
Tror dere dynamitt funker?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...