Gå til innhold

Pris vurdering Defender TD5


cb750

Anbefalte innlegg

hei alle

Vurderer og selge eller HELST bytte i en "nyere" bil kanskje en "jeep Compass" eller lignende. Kan noen her på forumet gi en seriøs prisvurdering av min Defender 90 TD5 2001 mod. km 265000, nettopp EU godkjent. Defenderen fremstår som teknisk bra. Usikker hva som trengs mer av info.  Mer bilder kan sendes og info på PM om det er et ønske, håper noen kan bistå.

mvh

aage   

20210716_135613.png

20210716_135628.jpg

20210716_135638.png

20210716_135647.jpg

20210716_135702.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle

Litt om Defenderen TD5 kanskje letter og gi en prisvurdering da:

Som nevnt mener jeg den er bra teknisk:

Det er lite rustskader på ramma, bakre del har blitt skiftet ut, det er litt rust hull nede på utliggerne se bilde skal ikke ha noe betydning. 

Alle hjullagre er nye

Alle foringer er er nye 

Alle dempere og fjærer er nye (STD type)

Nye Opphengs kuler, styrekuler og forstilling er satt.

Nye pokal pakninger/simmering.

Ramma og kaross, dører er behandlet med flued film hvert år i min besittelse.

Høyre dør er ny, bakdør er ny med nytt vindu varmetråder virker, har nytt deksel er ikke montert enda se bilde. Venstre er ok dørene er behandlet med fluedfilm.

Montert nytt reservehjul oppheng. 

Etter oljelekkasje på veivaksel, ny olje seal og ble det satt inn ny clutch på samme tid ble transferen bygget om til ratio 1:4, med alle nye lagrer.

Ny vannpumpe 

Blokkert erg

Nytt drivstoff filter holder

Kommer ikke på mer med motoren som virker godt stater alltid..svette eller lekker lite olje

Rundt om på karossen er det små hull kommer etter at ting har vært montert tideliger ...skjerm bredder, lykte beskyttere.....   

Det er rust rundt speil har behandlet dette men bør gjøres på ny.

Mener og huske det er et lite hull på gulv venstre side 

Hull for varmeapparat i torpedo vegg har blitt utvidet for og gi mer luft fra vifta vikrer litt bedre.

Nytt gulv linnings under seter 

Cappings rundt biler er det rust felter bør kanskje byttes.

Innvendig er ok nye sete skum med sort vinytrekk, har satt inn dasj konsol for og få plass til ny radio med rygge kamera som virker bra. Har flere brytere.

Montert også turteller, virker noen ganger ellers så hopper den opp og ned, kanskje har jeg koblet på feil pol på dynamo.@

Webasto er det også denne har jeg aldri brukt, synes den bare starter opp når tenninga settes på. Har ikke satt meg inn i hvordan den skal brukes,  DA jeg ikke har brukt bilen om vinteren i mitt eie. Den har alltid stått inne om vinteren.

Kommer ikke på noe mer har sikkert glemt noe........ og som "vanlig" lekker det vann inn i bilen.

Legger ved noe mer bilder

Kanskje litt letter og gi en prisvurdering nå. 

aage

 

 

20210718_114400.jpg

20210718_114530.jpg

20210718_115927.jpg

20210718_115916.jpg

20210718_115747.jpg

20210718_115815.jpg

20210718_115901.jpg

20210718_114541.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

synes det ikke er lett og vurdere prisen på bilen selv. Derfor henvende jeg meg til dette forumet for og få en "viss" pris veiledning. Her er det sikkert flere interesserte defender eiere som har kjøpt og solgt disse flott bilene før.

Håper noen har et forslag hvor en skal begynne.

aage

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biler er verdt det noen har lyst å betale.
Gamle Land Rovere er verdt sin vekt i gull for noen, og ikke så mye for andre.
Hva du kan forvente å få varierer noe helt enormt, jeg ville kanskje satt en verdi på ca 150-170k.
Noen vil kanskje være enig, andre vil være veldig uenig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes de fleste Defendere er overpriset i Norge. Trenger bare å se på Finn hvor lenge enkelte biler står

før de blir solgt eller deaktivert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gulvet for en Defender 110 er vel rundt 100`, og for en 90 rundt 150 000kr. Det er for en kjørbar, godkjent bil, i noenlunde hel og komplett stand. 
Godtar du " hva som helst " i motorisering, og ikke må ha TD5, så er vel kanskje 110" prisen mulig å presse ned i rundt 80, om du har flaks.  Det skal ikke veldig mye til før  du får 130 000kr, en fersk PKK, og et utseende litt over en skrothaug, så er du der. Det er kjempeunderskudd på 90" i markedet, dette påvirker selvsagt prisene.

Ut fra bildene er bilen langt fra den dårligste jeg har sett, så antydningene over på 150-170 000 er etter min bedømming ikke helt på jordet. Antagelig går det an å få mer for den, men da må du nesten se om du finner en kjøper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Enig med Joker. Solgte en 90 for ett år siden. Den hadde gått ca 170000 km, 2001-mod. For din hadde jeg gitt maks 140', men det finnes sikkert dem som vil gi mer. Et sted mellom 140' og 200', avhengig av aktiviteten i markedet ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...