Gå til innhold

D2 Bytte rør mellom ACE sylinder og ventilblokk


Trope

Anbefalte innlegg

Må bytte røret mellom ACE sylinder og ventilblokk da det er hull i røret mellom slangen og ACE sylinderen. Det ser ut som om sand og skitt mellom plastdekselet og røret har slipt røret og forårsaket hull. Ser ut til at jeg får demontert et rør fra en bil på høggern, men er usikker på om jeg skal frakoble røret i røret i ventilblokken eller forsøke å skjøte røret med en 10mm klemringskobling. Forsøkte å benytte en klemmringskobling på røret som er tilkoblet ACE sylinderen men dette var nærmere 9 enn 10mm og koblingen ble for romslig. Vet flere har erstattet deler av stålrørene med 10mm kobberrør og klemringskobling.

Vet ikke om det har hvert en feil på min bil, men vil samtidig gjøre alle D2 eiere oppmerksomme på denne svakheten og mulighet for slitasje på røret.

Hvis noen har hatt dette problemet eller har råd om utbedring kan svare på dette.
Prøver å laste opp bilde senere.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det samme skjedde med min D2, slitasje på ACE røret og lekkasje fra et  knappenål stort hull. Klippet av og skjøtet m kobber rør og koblinger, fungerer utmerket og lett å fikse. 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...