Dan Skrevet 14. juli 2021 Del Skrevet 14. juli 2021 Hei igjen Får ikke motoren til å gå som den skal Nå krangler 3 av 4 sylindere på førersiden Har for bra compresjon og alt annet er byttet Er det noen som har vært borti dette Det er 6 mnd nå med rot å fix Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
motom Skrevet 14. juli 2021 Del Skrevet 14. juli 2021 Høres jo litt ut som noe med tenningen hvis den tidligere gikk såpass greit at du ikke tviler på timingen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dan Skrevet 14. juli 2021 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2021 35 minutter siden, motom skrev: Høres jo litt ut som noe med tenningen hvis den tidligere gikk såpass greit at du ikke tviler på timingen. Nye coiler pluggledning plugger ny ECU motor vi har egentlig gått igjennom det meste På tomgang er den tipp topp men ved belastning fusker 3 sylindere 56 minutter siden, Dan skrev: Hei igjen Får ikke motoren til å gå som den skal Nå krangler 3 av 4 sylindere på førersiden Har for bra compresjon og alt annet er byttet Er det noen som har vært borti dette Det er 6 mnd nå med rot å fix Er det noe i ledningsnettet som kan gjøre dette ?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
motom Skrevet 14. juli 2021 Del Skrevet 14. juli 2021 Skal vel ikke se bort ifra det, men er ikke så kjent med V8. Er det konsekvent ved et turtall? Hva om du holder turtall litt over tomgang og beveger på ledningsnettet som kan påvirke tenningen? Finns det forresten en måte å sjekke spenning/gnist på tennpluggene? Slik tenningslampe tar vel strøm fra en tennpluggkabel, hva med å sjekke hver enkelt?? Eller er det helt feil??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dan Skrevet 14. august 2021 Forfatter Del Skrevet 14. august 2021 På 2021-7-14 den 16.19, Dan skrev: Nye coiler pluggledning plugger ny ECU motor vi har egentlig gått igjennom det meste På tomgang er den tipp topp men ved belastning fusker 3 sylindere Er det noe i ledningsnettet som kan gjøre dette ?? Venter fortsatt på gode forslag Jordings feil? Luft lekkasje? Feil på shimming av toppen? Bilen gikk bra i 5 dager etter for deretter å miste futten Feilkode dårlig tenning sylinder 8 borte ved ny ECU, men nå viser 2 3 4 feil Verkstedet tror sylinder lekkasje, men på 3 stk nope tror ikke det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
motom Skrevet 15. august 2021 Del Skrevet 15. august 2021 Hvilke feilkoder får du nå på sylinder 2, 3, 4? Tråden din ligger i Discovery 5 forumet så er nok færre medforumister som er innom her. Kanskje best å lage en ny tråd under Discovery! Evt be moderator om å flytte den Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 15. august 2021 Del Skrevet 15. august 2021 Eller fortsette på en av de mange trådene som er startet angående samme motor. Best svar kan man få om folk får lest hele tråden med alle problemer motoren har hatt. Synes virkelig synd på deg Dan, for du har virkelig lagt ned både innsats og penger uten å ha fått stort av glede med bilen. Får håpe feilen avdekkes så bilen blir frisk igjen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
motom Skrevet 15. august 2021 Del Skrevet 15. august 2021 Kanskje du kunne finne noen i nærområdet som kjenner V8 Rover motorene? Fjerndiagnose er ikke alltid så lett og krever litt ekstra av trådstarter i form av forklaringer av hva som er testet og hvilke symtomer som nå observeres... Som lafte nevner så er det lurt å samle det i en tråd Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.