Skippy Skrevet 14. juli 2021 Del Skrevet 14. juli 2021 Heisann! Min Defender 01, har etter bytte av innslagsrele plutselig blitt tregstartet. Tenkte at svinghjuls-sensor hadde blitt sur på med mens jeg jobbet der, så har byttet denne også. Vet ikke helt om jeg synes det ble noe bedre. Før relé byttet startet den tvert når releet slo inn, nå varierer det litt hvor mye jeg må kinne, fra 3-4 sek til flere forsøk. Har tenkt på dysetettinger, men synes det er rart at dette skal oppstå plutselig ifm en annen jobb. Noen som har forslag på hva jeg skal prøve nå? Mvh Eirik Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Camarogeddon Skrevet 14. juli 2021 Del Skrevet 14. juli 2021 Kinner den bedre eller like bra som før, eller drar den tregere rundt? Det er jo naturlig å se nøye på jobben som er gjort når man får sånne plutselige endringer IFM en utført jobb -C Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skippy Skrevet 14. juli 2021 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2021 Jeg synes egentlig at den kinner godt, så..som før egentlig. Kan topplade batteriet, og gå over kontaktene igjen i morgen, så er det gjort. Gammel crank-sensor var mange år, kan det være ymse kvalitet på disse? Nye var merket Lucas. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
motom Skrevet 14. juli 2021 Del Skrevet 14. juli 2021 Crank sensor virker vel, eller ikke. Omtrent eneste sensor Td5 trenger for å fungere. Hvordan er det å bytte tilbake rele for å teste det gamle igjen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skippy Skrevet 21. juli 2021 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2021 Det er uaktuelt å bytte tilbake til gammelt rele, vurderte litt en ny starter, men har ikke troen på at det er den. Toppladet batteriet, renset kontakter på nytt, ingen forskjell. Byttet dieselfilter bare for å utelukke dette. Fant litt olje i kontakten til ecu igjen, og irriterer meg godt over at jeg ikke har en injector-harnes på hylla! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
motom Skrevet 21. juli 2021 Del Skrevet 21. juli 2021 Var det rele eller innslaget i starter du byttet? Td5 pleier ikke å være tungstartet. Det er vel som oftest dieseltilførsel eller dysetetninger hvis det må kinnes mye. I hvert fall hvis du synes starter trekker godt nok rundt... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
corpusviridans Skrevet 22. juli 2021 Del Skrevet 22. juli 2021 Hvor langt har bilen gått siden siste skifting av dysetettinger? Er det så å forstå at den overhode ikke fyrer, eller trenger den noen runder på starter før den er medgjørlig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skippy Skrevet 22. juli 2021 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2021 18 timer siden, motom skrev: Var det rele eller innslaget i starter du byttet? Td5 pleier ikke å være tungstartet. Det er vel som oftest dieseltilførsel eller dysetetninger hvis det må kinnes mye. I hvert fall hvis du synes starter trekker godt nok rundt... Det var innslaget jeg byttet. Hadde ikke noe merkbart problem med kinning før bytte. Har et hageprosjekt gående, og dette er husets eneste bil med hengerfeste, så batteriet er ikke helt på topp nå. Men den drar godt med nyladet batteri på morgenen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skippy Skrevet 22. juli 2021 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2021 4 timer siden, corpusviridans skrev: Hvor langt har bilen gått siden siste skifting av dysetettinger? Er det så å forstå at den overhode ikke fyrer, eller trenger den noen runder på starter før den er medgjørlig. Jeg har ikke gjort dette i mitt eie, så om det er gjort så er det over 100k siden. Den starter alltid, noen ganger etter typ 3 runder, andre ganger på tredje omgang med kinning i 5sek intervall..og alt i mellom der. Når den starter er alt som ingenting har skjedd. Jeg tror ikke jeg vil begynne med bytte av tetninger selv, så det må evt. bli når verksted kan. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
corpusviridans Skrevet 22. juli 2021 Del Skrevet 22. juli 2021 (endret) Ikke mye hokus pokus, har du ingen i nærheten som kan rettlede? Finnes en del videoer på nett også. 100+ uten skifte er en del kilometer. Pakninger er uansett det billigste du kan gjøre (selv) for om mulig å løse problemet eller utelukke ting. Ta ledningsmatta internt under ventildeksel i samme slengen. Har du olje i kontakten under høyre sete så rens og tørk (elktronikkrens eller bremserens funker)med jevne mellomrom så du ikke fyller ECU med olje, da har su nemlig fort et litt større problem. Endret 22. juli 2021 av corpusviridans Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
corpusviridans Skrevet 22. juli 2021 Del Skrevet 22. juli 2021 Glødeplugger er jo også en ting som etterhvert ødelegges, litt plundrete å få ut, men greie å kontrollere. Burde normalt være lite behov for gløding på sommer, men det styrer bilen selv. Ligger filmer på nett om dette også. Det er bare 4 plugger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.