Gå til innhold

Tregstartet TD5


Skippy

Anbefalte innlegg

Heisann!

Min Defender 01, har etter bytte av innslagsrele plutselig blitt tregstartet.

Tenkte at svinghjuls-sensor hadde blitt sur på med mens jeg jobbet der, så har byttet denne også. Vet ikke helt om jeg synes det ble noe bedre.

Før relé byttet startet den tvert når releet slo inn, nå varierer det litt hvor mye jeg må kinne, fra 3-4 sek til flere forsøk.

Har tenkt på dysetettinger, men synes det er rart at dette skal oppstå plutselig ifm en annen jobb.

Noen som har forslag på hva jeg skal prøve nå?

 

Mvh Eirik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes egentlig at den kinner godt, så..som før egentlig.

Kan topplade batteriet, og gå over kontaktene igjen i morgen, så er det gjort.

Gammel crank-sensor var mange år, kan det være ymse kvalitet på disse? Nye var merket Lucas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er uaktuelt å bytte tilbake til gammelt rele, vurderte litt en ny starter, men har ikke troen på at det er den.

Toppladet batteriet, renset kontakter på nytt, ingen forskjell.

Byttet dieselfilter bare for å utelukke dette.

 

Fant litt olje i kontakten til ecu igjen, og irriterer meg godt over at jeg ikke har en injector-harnes på hylla!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det rele eller innslaget i starter du byttet?

 

Td5 pleier ikke å være tungstartet. Det er vel som oftest dieseltilførsel eller dysetetninger hvis det må kinnes mye. I hvert fall hvis du synes starter trekker godt nok rundt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, motom skrev:

Var det rele eller innslaget i starter du byttet?

 

Td5 pleier ikke å være tungstartet. Det er vel som oftest dieseltilførsel eller dysetetninger hvis det må kinnes mye. I hvert fall hvis du synes starter trekker godt nok rundt...

Det var innslaget jeg byttet. Hadde ikke noe merkbart problem med kinning før bytte.

Har et hageprosjekt gående, og dette er husets eneste bil med hengerfeste, så batteriet er ikke helt på topp nå. Men den drar godt med nyladet batteri på morgenen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, corpusviridans skrev:

Hvor langt har bilen gått siden siste skifting av dysetettinger? Er det så å forstå at den overhode ikke fyrer, eller trenger den noen runder på starter før den er medgjørlig. 

Jeg har ikke gjort dette i mitt eie, så om det er gjort så er det over 100k siden.

Den starter alltid, noen ganger etter typ 3 runder, andre ganger på tredje omgang med kinning i 5sek intervall..og alt i mellom der. Når den starter er alt som ingenting har skjedd.

 

Jeg tror ikke jeg vil begynne med bytte av tetninger selv, så det må evt. bli når verksted kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke mye hokus pokus, har du ingen i nærheten som kan rettlede? Finnes en del videoer på nett også. 100+ uten skifte er en del kilometer. Pakninger er uansett det billigste du kan gjøre (selv) for om mulig å løse problemet eller utelukke ting. Ta ledningsmatta internt under ventildeksel i samme slengen. Har du olje i kontakten under høyre sete så rens og tørk (elktronikkrens eller bremserens funker)med jevne mellomrom så du ikke fyller ECU med olje, da har su nemlig fort et litt større problem. 
 

Endret av corpusviridans
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glødeplugger er jo også en ting som etterhvert ødelegges, litt plundrete å få ut, men greie å kontrollere. Burde normalt være lite behov for gløding på sommer, men det styrer bilen selv. Ligger filmer på nett om dette også. Det er bare 4 plugger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...