Gå til innhold

Range Rover P38 4.6 V8 utav sync


4,6 V8

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en Range Rover p38 4.6 V8 2000modell som ikke vil synce, Får opp feilkode P1674 på min faultmate, har prøvd og synce gjennom min faultmate uten suksess, det står at sync funksjonen på faultmate er kun for Discovery. Bilen kjinner men vil ikke starte, jeg har sjekket gnisten i en plugg og det er ingen gnist, noen som har en sync-mate fra black box soulution i Rogaland?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sjekket for vann og irr i kontaktene som sitter bak sparkepanelene foran fordørene i fotbrønnen?

På alle de P38 jeg har jobbet med er det så å si alltid der problemet ligger, Jeg klipper bort kontakene og lodder ledningene sammen, bruker limfylte krympeslanger utenpå.

 

Sjeldent det er noe som helst problemer med en P38 etter en slik jobb ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Mener du bak det panelet som bryteren for bensinpumpen logger? Jeg har tatt av alle panelene på passasjersiden, under teppet på gulvet var det kliss vått. Vil bilen synce automatisk etter dette eller må jeg få tak på en slik sync-mate?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, bak det panelet der.

Når bilen blir bygget så kobler de sammen ledningsnettet bak de panelene der på begge sider, så de skjøtekontaktene der kan du fjerne og lodde sammen ledningene.

Er en del jobb å klippe og lodde hver enkelt ledning igjen, men det er vel verdt jobben.

Vannet kommer ned gjennom kupefilter skruen (Skruen som holder lokket på kupefilteret). Dette skjer på alle P38.

 

Hvis det ikke er vann, så kan det i noen tilfeller være kjølevann fra varmeapparatet.

Men jeg tror nok det raskeste er å sjekke kontaktene. Du ser fort om de er litt grønne av irr.

 

Jeg har aldri brukt en sånn sync-mate, bare kodet nøkkel i døra, og det har fungert.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gode råd, Jeg får rigge meg til og begynne og klippe og lodde ledninger og håpe at det er dette som er problemet. Det er nok vann fra den skruen som du sier for jeg har kjennskap til disse o-ringene som er på radiatoren for varmeapparatet siden dette har vert et problem før. Problemet startet med at bilen hadde ikke strøm på seg, så jeg startet bilen med hjelp av startkabler uten noen problem, så kjørte jeg litt rundt litt i en liten halv time, skrudde så av bilen og når jeg skulle starte bilen igjen så fikk jeg opp feilkode P1668 og så skiftet språket i dashbordet fra engelsk til spansk. Jeg fikk kontakt med Håvard Guttormsen som har hatt BcEM hjemme hos seg og ordnet opp i den feilen. Etter at jeg fikk tilbake BcEM fra Guttormsen så har jeg fått opp feilkode P1674 og klarer ikke synce bilen, jeg fikk råd om og prøve og koble ut anti-theft med og gjøre noen innstillinger med min faultmate slik at dette ikke skulle bli et problem i fremtiden, det innebar også at jeg måtte koble ut den som sender signal til key foben slik at nå må jeg låse opp bilen i nøkkelhullet, hvis jeg har gjort denne innstillingen riktig så skall det ikke være nødvendig med EKA kode lenger. Slik jeg har forstått det så skall jeg kunne synke bilen med min faultmate selv om at det står at den funksjonen bare gjelder Discovery. Jeg har veldig trua på og lodde sammen alle ledningene som du sa. Så jeg får starte der og eliminere bort det først, og skulle det vise seg at jeg ikke klarer og synce bilen etter dette så får jeg prøve og tilbakestille alt slik at jeg kan prøve og synce med EKA koden. Blei mye skriving hær nå men igjen tusen takk for hjelpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...
På 11.7.2021 den 11.44, 4,6 V8 skrev:

Tusen takk for gode råd, Jeg får rigge meg til og begynne og klippe og lodde ledninger og håpe at det er dette som er problemet. Det er nok vann fra den skruen som du sier for jeg har kjennskap til disse o-ringene som er på radiatoren for varmeapparatet siden dette har vert et problem før. Problemet startet med at bilen hadde ikke strøm på seg, så jeg startet bilen med hjelp av startkabler uten noen problem, så kjørte jeg litt rundt litt i en liten halv time, skrudde så av bilen og når jeg skulle starte bilen igjen så fikk jeg opp feilkode P1668 og så skiftet språket i dashbordet fra engelsk til spansk. Jeg fikk kontakt med Håvard Guttormsen som har hatt BcEM hjemme hos seg og ordnet opp i den feilen. Etter at jeg fikk tilbake BcEM fra Guttormsen så har jeg fått opp feilkode P1674 og klarer ikke synce bilen, jeg fikk råd om og prøve og koble ut anti-theft med og gjøre noen innstillinger med min faultmate slik at dette ikke skulle bli et problem i fremtiden, det innebar også at jeg måtte koble ut den som sender signal til key foben slik at nå må jeg låse opp bilen i nøkkelhullet, hvis jeg har gjort denne innstillingen riktig så skall det ikke være nødvendig med EKA kode lenger. Slik jeg har forstått det så skall jeg kunne synke bilen med min faultmate selv om at det står at den funksjonen bare gjelder Discovery. Jeg har veldig trua på og lodde sammen alle ledningene som du sa. Så jeg får starte der og eliminere bort det først, og skulle det vise seg at jeg ikke klarer og synce bilen etter dette så får jeg prøve og tilbakestille alt slik at jeg kan prøve og synce med EKA koden. Blei mye skriving hær nå men igjen tusen takk for hjelpen.

Hei, løste dette problemet? Jeg har akkurat samme feil etter flatt batteri. Spørsmålet er om jeg nå skal starte loddejobben :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...