Gå til innhold

Trenger bistand sprukket bremserør Defender Puma.


Dan-Ove

Anbefalte innlegg

Er i nærheten av Stryn med lekkasje i bremserør til bakre krets. Det er rustet selv etter så mye sauefett jeg har spandert på denne bilen :-)

Noen i området med utstyr og deler til å reparere?

 

kan en nødreperasjon med å klemme flatt og brette holde en stund.....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klemme flatt pleier ikke å bli tett.

Slangestump,bolt og klemmer er litt bedre.

Klarer du å få kretsskilleventil til å slå ut er det det beste.

Husker ikke om lufteskrue på bakbremsen din passer som propp lenger fremme på kretsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt trangt der niplene sitter i motorrommet. Får jeg tak i nipler er det enkelt å skjøte. Bytte hele kan jeg gjøre hjemme......

Men har de ikke deler her så må jeg få blendet så jeg kommer meg til Førde f.eks.

Håper også på oppholdsvær så dette blir en behagelig oppgave. Er jo på ferie :-)

Men takk for tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biltema i Nordfjordeid, Sjøgata 21, åpent 9-18 i dag. Ser ut til at de har alt du trenger på lager.

 

Kapp bort dårlig parti, sett på nye nipler og evt skjøt inn en bit hvis du må kappe bort mye. Dette anbefales kun som nødrep selvsagt :)

Skjøt med 66-487, denne har M10 innvendige gjenger i begge ender. Regner med at det gamle røret er stål? Da ville jeg brukt 19-1261 til å flense med (men ja, andre verktøy funker sikkert de og).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...