Gå til innhold

Reservehjulfeste -D3/D4


Bjørn_C

Anbefalte innlegg

Vinsjen til reservehjulet har rota seg til - måtte vekk med det på en overhaling av diffen bak. Lite tenkte jeg på at å sule denne wieren opp og ned uten vekt på ville kødde det til. 

 

Jeg lurer på om noen har montert reservehjul på fangeren bak - og om folk er så fornøyde at det er verdt pengene?

 

Ser det er noen å velge mellom, fra TF, direct4x4 og noe italiensk. Store variasjoner i pris. Noen som har noe å anbefale. TerraFirma sin ser bra ut, men om den er like lurvete lakkert som rocksliders vurderer jeg noe annet kanskje. 

 

Kjør debattcool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt mer enn plug and play å få til en god/sikker montering ser det ut som.  Tror det er enklere (og subjektivt fra meg - penere) å jobbe litt med å få snella og wiren til å samarbeide...  I tillegg er det jo et spørsmål om hvorvidt man trenger reservehjul - det finnes løsninger på boks med dertil hørende kompressor...  B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan prøve å trekke den helt ut og sveive den opp med motstand på og se om det går lettere da.

 

Hvis den er ødelagt og må byttes er det en veldig enkel jobb og de er ikke veldig dyre. Som isak er inne på er det heller ikke noe som haster veldig, reservehjul-på-boks-løsninger finnes og bør være et godt alternativ frem til du gidder å finne pengene til en ny reservehjulsheis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joa… Men det ser jo litt bra ut med hjulet bakpå.  Men klart, reservehjul på boks vil jo fungere i nøden. 

 

Her tenkes videre. Ser at montering er knotete, så kanskje best å kjøpe ny heis eller fikse den jeg har bare. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...