synchrau Skrevet 7. juli 2021 Del Skrevet 7. juli 2021 Hei, har fått meg nanocom og da jeg prøvde å feilsøke kassen så fikk ikke computeren tilgang til ecu'en til kassen. Regner med at jeg må kjøpe en ny/brukt ecu for automat kassen? Er automat/transfer box ecu den samme ecu'en? Bryteren på girspaken funker da når jeg drar den over gaten, så begynner lysene å lyse, og girboks lys lyser i dashbord. Problemet er at det ikke stopper, og vil ikke i lavgir og blir i høy. Regner med at jeg må ta av batteriet om jeg skulle byttet girboks/transfer ecu? **Litt off-topic, skal bytte spylevæske pumpe, leste i manualen at man må av med venstrehjul+ innmaten i buen, men da jeg var under bilen ser jeg pumpene klart og tydelig, er vel mulig og enkel fiks å bytte uten å skru ut spylevæske tanken?** Takker for svar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MartinM Skrevet 8. juli 2021 Del Skrevet 8. juli 2021 Kan være motoren på transfer som er defekt? Sitter en motor som skifter fra høy til lav. Du skal høre et tydelig klunk når den går i gir. spylervæske pumpe skifter du med tanken i bilen. Hvis du ikke har grøftelys bør du komme til uten å skru av noe som helst. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
synchrau Skrevet 9. juli 2021 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2021 Yes, skal se på dette da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
synchrau Skrevet 30. juli 2021 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2021 Oppdatering! Byttet motoren på transfer, (kjøpt ifra ebay- kjøper sa at denne var testet og funket. Jeg har sett på sikringene under setet, 4 og 6. Ok. Hva kan det være som gjør at jeg ikke får bilen i lavgir da? Som sagt, byttet transfer motor OG når jeg tar girspaken ifra N til Neutral på lav gir siden så blinker bilen slik den skal, men den stopper aldri å blinke og vil ikke i lav gir. (transfer box icon i dash blinker også) Er det da transfer box ecu'n da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brage Skrevet 2. august 2021 Del Skrevet 2. august 2021 Hører du skifte motoren går? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
synchrau Skrevet 2. august 2021 Forfatter Del Skrevet 2. august 2021 3 timer siden, Brage skrev: Hører du skifte motoren går? Hei, nei Derfor jeg kanskje tror det er fordelingskasse ecuen, er det mulig å teste denne ecuen? Har nanocom evo Snakket med girkasse ecu før ivertfall. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SteinE Skrevet 10. august 2021 Del Skrevet 10. august 2021 Jeg har 96-98 v8. Sikkert likt. Stapper du inn en sikring i posisjon11 , høyre side høyre sete, 20A tror jeg det er, skal transfer gå til neutral. Du hører (skal høre) motoren gå i kassa, og Neutral i displayet. Fin sjekk av motor. Vet ikke om ecu er med i jobben. Jeg har ikke noe mulighet til å koble meg til transfer exu i nanocom. Kun automatkasse. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brage Skrevet 12. august 2021 Del Skrevet 12. august 2021 På 2021-7-30 den 21.03, synchrau skrev: Byttet motoren på transfer, (kjøpt ifra ebay- kjøper sa at denne var testet og funket På 2021-8-10 den 21.12, SSEE skrev: Stapper du inn en sikring i posisjon11 , høyre side høyre sete, 20A tror jeg det er, skal transfer gå til neutral Gjør som SSEE sier for å sjekke at motoren faktisk virker, det er ikke alt man kjøper brukt på ebay som virker slik det skal ( selger vet at det er tilnærmet umulig å reklamere på slikt ) Den lille boksen bak på skiftemotoren er det som forteller / gir signal om skiftemotorens posisjon i forhold til gjennomført skifte fra Høy/Lav. Denne motoren er dessverre vanskelig å få tak i. Anbefaler alle å bruke Høy/Lav regelmessig for at det ikke skal stå seg ihjel... Mvh Brage Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
synchrau Skrevet 12. august 2021 Forfatter Del Skrevet 12. august 2021 2 minutter siden, Brage skrev: Gjør som SSEE sier for å sjekke at motoren faktisk virker, det er ikke alt man kjøper brukt på ebay som virker slik det skal ( selger vet at det er tilnærmet umulig å reklamere på slikt ) Den lille boksen bak på skiftemotoren er det som forteller / gir signal om skiftemotorens posisjon i forhold til gjennomført skifte fra Høy/Lav. Denne motoren er dessverre vanskelig å få tak i. Anbefaler alle å bruke Høy/Lav regelmessig for at det ikke skal stå seg ihjel... Mvh Brage Dette skal sjekkes så fort jeg får den opp å går igjen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
synchrau Skrevet 14. august 2021 Forfatter Del Skrevet 14. august 2021 På 12.8.2021 den 17.15, Brage skrev: Gjør som SSEE sier for å sjekke at motoren faktisk virker, det er ikke alt man kjøper brukt på ebay som virker slik det skal ( selger vet at det er tilnærmet umulig å reklamere på slikt ) Den lille boksen bak på skiftemotoren er det som forteller / gir signal om skiftemotorens posisjon i forhold til gjennomført skifte fra Høy/Lav. Denne motoren er dessverre vanskelig å få tak i. Anbefaler alle å bruke Høy/Lav regelmessig for at det ikke skal stå seg ihjel... Mvh Brage Heisann igjen, ett spørsmål før jeg begynnee her. Om jeg får den i transfer neutral hvordan får jeg den tilbake igjen? Bare å ta ut sikringa igjen? Litt dumt om den står fast mellom lav og høygir Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
grunneieren Skrevet 14. august 2021 Del Skrevet 14. august 2021 Skal bare være å ta ut sikringen igjen (forutsatt at motoren fortsatt går da) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
synchrau Skrevet 14. august 2021 Forfatter Del Skrevet 14. august 2021 5 timer siden, grunneieren skrev: Skal bare være å ta ut sikringen igjen (forutsatt at motoren fortsatt går da) flott, takk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.