Gå til innhold

P38 2,5dse 1996 vil ikke gå i lavgir


synchrau

Anbefalte innlegg

Hei, har fått meg nanocom og da jeg prøvde å feilsøke kassen så  fikk ikke computeren tilgang til ecu'en til kassen.

Regner med at jeg må kjøpe en ny/brukt ecu for automat kassen? Er automat/transfer box ecu den samme ecu'en?

 

Bryteren på girspaken funker da når jeg drar den over gaten, så begynner lysene å lyse, og girboks lys lyser i dashbord. Problemet er at det ikke stopper, og vil ikke i lavgir og blir i høy.

 

Regner med at jeg må ta av batteriet om jeg skulle byttet girboks/transfer ecu? :)

 

**Litt off-topic, skal bytte spylevæske pumpe, leste i manualen at man må av med venstrehjul+ innmaten i buen, men da jeg var under bilen ser jeg pumpene klart og tydelig, er vel mulig og enkel fiks å bytte uten å skru ut spylevæske tanken?**

 

Takker for svar ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være motoren på transfer som er defekt? Sitter en motor som skifter fra høy til lav. Du skal høre et tydelig klunk når den går i gir.

 

spylervæske pumpe skifter du med tanken i bilen. Hvis du ikke har grøftelys bør du komme til uten å skru av noe som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Oppdatering!

 

Byttet motoren på transfer, (kjøpt ifra ebay- kjøper sa at denne var testet og funket.

Jeg har sett på sikringene under setet, 4  og 6. Ok.

 

Hva kan det være som gjør at jeg ikke får bilen i lavgir da?

 

Som sagt, byttet transfer motor OG når jeg tar girspaken ifra N til Neutral på lav gir siden så blinker bilen slik den skal, men den stopper aldri å blinke og vil ikke i lav gir. (transfer box icon i dash blinker også)

 

Er det da transfer box ecu'n da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har 96-98 v8. Sikkert likt. Stapper du inn en sikring i posisjon11 , høyre side høyre sete,  20A tror jeg det er, skal transfer gå til neutral. Du hører (skal høre) motoren gå i kassa, og Neutral i displayet. Fin sjekk av motor. Vet ikke om ecu er med i jobben. Jeg har ikke noe mulighet til å koble meg til transfer exu i nanocom. Kun automatkasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2021-7-30 den 21.03, synchrau skrev:

Byttet motoren på transfer, (kjøpt ifra ebay- kjøper sa at denne var testet og funket

 

På 2021-8-10 den 21.12, SSEE skrev:

Stapper du inn en sikring i posisjon11 , høyre side høyre sete,  20A tror jeg det er, skal transfer gå til neutral

 

Gjør som SSEE sier for å sjekke at motoren faktisk virker, det er ikke alt man kjøper brukt på ebay som virker slik det skal:(

( selger vet at det er tilnærmet umulig å reklamere på slikt )

Den lille boksen bak på skiftemotoren er det som forteller / gir signal om skiftemotorens posisjon i forhold til gjennomført skifte fra Høy/Lav.

Denne motoren er dessverre vanskelig å få tak i.

Anbefaler alle å bruke Høy/Lav regelmessig for at det ikke skal stå seg ihjel...

 

Mvh Brage   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Brage skrev:

 

 

Gjør som SSEE sier for å sjekke at motoren faktisk virker, det er ikke alt man kjøper brukt på ebay som virker slik det skal:(

( selger vet at det er tilnærmet umulig å reklamere på slikt )

Den lille boksen bak på skiftemotoren er det som forteller / gir signal om skiftemotorens posisjon i forhold til gjennomført skifte fra Høy/Lav.

Denne motoren er dessverre vanskelig å få tak i.

Anbefaler alle å bruke Høy/Lav regelmessig for at det ikke skal stå seg ihjel...

 

Mvh Brage   

Dette skal sjekkes så fort jeg får den opp å går igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.8.2021 den 17.15, Brage skrev:

 

 

Gjør som SSEE sier for å sjekke at motoren faktisk virker, det er ikke alt man kjøper brukt på ebay som virker slik det skal:(

( selger vet at det er tilnærmet umulig å reklamere på slikt )

Den lille boksen bak på skiftemotoren er det som forteller / gir signal om skiftemotorens posisjon i forhold til gjennomført skifte fra Høy/Lav.

Denne motoren er dessverre vanskelig å få tak i.

Anbefaler alle å bruke Høy/Lav regelmessig for at det ikke skal stå seg ihjel...

 

Mvh Brage   

Heisann igjen, ett spørsmål før jeg begynnee her. Om jeg får den i transfer neutral hvordan får jeg den tilbake igjen? Bare å ta ut sikringa igjen? Litt dumt om den står fast mellom lav og høygir :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...