JEJ Skrevet 5. juli 2021 Del Skrevet 5. juli 2021 Har en svoger, som til tross for mine utfordringer i LR-verdenen, har siktet seg inn på siste årsmodellen av D4. (2016) Så da tenkte jeg å undersøke litt hva man skal se etter, så jeg tar i mot alle tips! Vil anta at en slik bil er bedre enn tidligere utgaver, men har de spesielle problemer man skal se etter? Vil jo nødig at svoger skal gå på noen store smeller hvis han entrer det lykkelige LR-samfunnet... • Foringer/bærearmer? • EPB? • Registerrem/oljepumpe/veivlager? • Annet Planen er å handle litt utover høsten. • 256 hesteren • grønne skilter med medfølgende bakseter (kan godt være 5 seter) • det meste av utstyr • Originalbil med originale hjul etc • under 100.000 km Del gjerne eierarfaringer :-) Så vurderer noen å å avhende et bra eksemplar utover høsten så send gjerne en PM. JE Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trondshj Skrevet 5. juli 2021 Del Skrevet 5. juli 2021 D4 er ganske solide konstruksjoner og har vel egentlig hatt lite feil. Utover det du nevner her, så er det jo mellomaksel, men om bilen har gått under 100.000 bør ikke det være noe å bry seg om. Sjekk at tilhengerfeste kan tas av og på, de har jo en tendens til å ruste fast. Ellers er det jo det preventive vedlikeholdet, som blant annet bør være å skifte tørkemiddel på kompressoren, samt at det alltid er lurt å bytte alt av væsker og smøremidler når man får en bruktbil i hende. Registerreim (og reim til drivstoffpumpe) skal byttes på 168.000 km om jeg husker rett. Oljepumpe er vel så godt som aldri et problem på disse bilene, men hjuloppheng og bremser slites raskt, så det er ikke noen ulempe om det har blitt byttet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.