Gå til innhold

Disc 4 vil ikke ut av P


Audun Auby

Anbefalte innlegg

jeg har en 2014 Discovery som har låst seg i P.Girvelgeren  kommer opp, men det er ikke mulig å vri den. Noen som har erfaring med det? Jeg har lest at det kan skje om bilen tror den har havarert, men det har den ikke( den står litt nærme en husvegg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.7.2021 den 11.50, trondshj skrev:

...ellers er det ikke ukjent at selve giroverføringen blir grinete med årene, så med en dose smøremiddel, kan det hende at det løsner (om det er problemet)

Tror D4 har fly by wire, altså ingen wire til kassen... Hm? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner ikke til hvordan det er med 8-trinnskassen som sitter i 2012 (og nyere), men frem til og med 2011 var det mekanisk. Jeg har det på min, og har måttet smøre opp den et par ganger. :)

 

Min tanke var at det kanskje var i samme gata som EPB, at det er en elektronisk bryter (eller hjul i dette tilfellet) inne i bilen som ga signal til en eller annen motor som gjorde selve girskiftet mekanisk. Men om alt det mekaniske er på innsiden av kassen så er vel det lite sannsynlig. Ellers kan det jo hende at en diagnose kan gi noen svar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel en aktuator, solenoid som frigjør velger slik at den kan beveges? 

Høres når bremse pedal trykkes ned 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...