Gå til innhold

Ventiler 300 tdi Defender 1996


Mr. Croft

Anbefalte innlegg

Kjapt spørsmål Har kjøpt topp pakning set og mål om å bytte alt som fulgte med. Når jeg skal bytte ventil guide se bilde trodde jeg ventil skulle gli ut av toppen. Minst en av ventilene er for stor på enden Får av guiden men skule gjerne hatt ut ventil for skikkelig renhold også. Spørsmål 1: kan jeg bare slipe ned enden på ventilen litt med et Bryne slik at jeg får den ut? Spørsmål 2 Kan denne ventilen slipes inn å brukes på ny etterpå eller må jeg skaffe ny? 3 Andre tips om dette motas også med takk.
 

bilde 1 ventil guide bilde 2 hit men ikke lenger

image.jpg

image.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, lafterolf skrev:

Renhold. Tja..

Test om de tetter. Da må fjørene være på.

Renn litt bensin inn i hvert kammer og se om den renner igjennom.

Slip om nødvendig.

Tette er de så da dropper jeg sliping om de fortsatt er tette når jeg har satt dem inn igjen. Keg har bare tatt dem ut og fjernet litt sot med stålull. Får gjøre en tetthetstest etter å ha satt dem tilbake og. (Ja jeg vet hvilke ventil som kommer fra hvor i toppen) Bilde av eksos ventil før fjerning av sot:

ventil.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...