Gå til innhold

Defender 90" 2001 selges


Sandvik

Anbefalte innlegg

Hei dere

Jeg har en 90" stående, som det er ei smørbrødliste med ting og tang med. Jeg hadde tenkt å begynne på den i høst, men når vi ble ett barn til i familien utsatte jeg det litt, og innser nå at vi må ha en 110" istedenfor slik at vi får plass til alle på en fornuftig måte. Derfor skal den selges (eller byttes) før eller siden, mulig slik den står nå om noen er interessert. Pr. dags dato starter den ikke. (Hører ikke pumpa starter, ny pumpe følger med). Det er litt arbeid man må regne med, her er noe av det jeg kommer på i farta:

-Det er hull i utriggere fremme. (Nye følger med og den er ikke vist på EU med dette, så om noen kan sveise selv så er det mulig uten videre seremoni)

-Stått i to år, bremser og annet bør kanskje gås over

-ABS lampa lyser

-Tempmåler funker ikke(Pila står omvendt i klokka, kanskje bare å bytte om noen kabler)

-Bruker olje og kjølevæske

-Webasto starter ikke

-Litt rust her og der, og andre feil og skjønnhetsfeil

-Ikke EU-godkjent

 

Ellers er det også ting som er positivt:

-Ramma er ellers relativt bra etter det jeg kan se. 

-Galvanisert baktravers

-Galvaniserte cappings

-Arb luftsperre foran og bak(men må gåes over)

-Nye kabler og hjerne rundt 2016

-Rustsveising er gjort på torpedovegg

-Snorkel

-Takgrind

-Galvaniserte rocksliders

-Galv støtfanger

-Alu steering gard

-Ekstralys

 

Epsom green, ikke AC(tok det ut, grillen er flyttet inn), 352 000km. 2017-11-10 08.38.39.jpg2018-09-02 18.10.29.jpg

Registrert som syvseter, nå er det tre seter i den med hundegrind. Benker bak følger med. 

Mud-dekk på bildet følger ikke med. Piggdekk på sortlakkerte org. alu-felger følger med.

 

Siden jeg ikke vet hva jeg kan sette av pris på denne så ønsker jeg bud. Selges ikke i deler, denne må på veien igjen. Om det ikke er interesse for den så får jeg satt den i stand selv før salg senere. 

 

Ring meg ved interesse på 98641431, så skal jeg svare så godt jeg kan. 

 

Med vennlig hilsen Thomas Sandvik Jakobsen i Kviteseid, Telemark.

 

2017-08-08 09.44.35.jpg

Td5 forresten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering:

Det har kommet inn noen bud, fra 30 til 50k. 

Når jeg skreiv om bilen her i går var det litt i hu og hast, og jeg har kommet på flere ting underveis mens jeg har pratet med noen av dere. Derfor håper jeg at alle som ønsker å komme med bud leser alt nøye og gjerne tar en titt på bilen selv.

Her er litt mer kos for vinterkveldene i garasjen:

-Lafterolf så på bilder at bæringa til golvet ikke er festet og ligger an på crossmemberen. Dette skulle ikke være så stor sak for den vante.

-Interiøret bak er fjernet og må påregnes nytt.

-Mangler matte førerside og lydisolasjon fremme

-Motor er mulig klar for utskiftning, men dette vet jeg ikke sikkert, men jeg ville regnet med det. 

-Rust i torpedo må påregnes, men eneste synlig bobler er ved nedre hengsle på passasjersiden.

-Pokaler må trolig skiftes

-Mulig feil olje i girkassa, treg mellom 1. og 2. gir når det er veldig kaldt

-Irr og litt overflaterust på bakdøra, samt ett hull midt på der reservehjulet skal stå. Bør behandles innvendig. 

-Mangler litt småting som spylervæskedyse til frontruta, innvendig lås på førerdør, plastlist på dashbord, vindusvisker til bakruta, bremselys på bakruta...

-Slark i vindusviskere som vanlig

-Flasser klarlakk fra taket

-Lekker vann på hver side fremme (Sikkert eneste i landet)

-Mangler metallforing på hver side bak som skal bære taket. (Liten rørbit rundt bolten som går gjennom de galva beslagene i hvert hjørne)

 

Det kan fort dukke opp mer, men i det hele så bør dette være et fint prosjekt.

Ellers ser bilen ganske fin ut i karroseriet: en bulk foran er sparklet svært pent (kun grunnet), litt ved dørhåndtak og en anelse bulk bak venstre bakhjul. 

Seter er hele

 

Jeg skal jobbe bortreist uten særlig dekning og uten internett frem til fredag, så jeg ønsker å bero det hele til lørdag. 

Takk for tålmodigheten. 

Oi, og skjermene er sneia av i bunn av tidligere eier, da han hadde store hjul på den!

20210704_145043.jpg

20210704_215555.jpg

20210704_145047.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...