Gå til innhold

2.5DSE 1996 stereo problem


synchrau

Anbefalte innlegg

Hei, legger ved bilder... 

Lyden er udugelig. Det kommer lyd ut ifra alle høyttalerne, ifra alle dørene. (Ingen sub baki bagasjerommet, som skal være på venstre side?? :huh:)

Har tatt bilder på baksiden av spilleren. 

Det som skjer når en skrur opp volumet, til litt høyere en lavt, så blir alle lydene vrengt. Altså, stereoen "funker" kun på veldig lavt volum. 

Spilleren har HPF filter, skrudde det opp til maks, 200hz ble litt bedre en da den sto på 80..

 

Ikke jeg som tukla med ledningene, men noen av trådene ser man stikker ut av teipen... 

Har lest at forsterkerne inni dørene kanskje kan være problemet, men jeg lurer på hva ledninger er det som faktisk er kobla inn her i spilleren? 

Spilleren er en pioneer MVH-270DAB. 

 

 

Er villig til å oppgradere høytalere, om de ikke er så god. Regner med at jeg ikke har Harman Kardon da det ikke står på grillen til diskanten.

 

Så, hvordan får jeg en god lyd i stereoanlegget? :)

199762961_4099394370113760_2113158807288491811_n.jpg

200534812_343108707205237_3908732916215567954_n.jpg

201578916_186690016745771_266496792085643107_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener jeg kobla utenom forsterkerne i dørene da jeg monterte moderne radio i P38'n jeg hadde for noen år siden. Husker ikke men tror jeg dro input ledningene på forsterkeren direkte ned på hver sine høyttalere eller noe. Montert Focal den gangen. :) det fungerte veldig godt i hvert fall. Min var ikke utstyrt med forsterker baki.

 

Uoriginal radio/head unit montert til bilens forsterkere fungerer noen ganger dårlig. Mange tråder på dette på de engelske og amerikanske forumene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det ikke er subwoofer i bagasjerommet er det nok heller ikke forsterkere i dørene.  Forstekerne i dørene er mere boostere da de ikke drives av linjenivå men fra høyttalerutgangene.  En litt kraftig spille gir altfor høyt nivå inn til disse boosterne.

Jeg regner med at det er 


 

Sitat

 

For the new Range Rover, three levels of
factory–fitted in–car entertainment are available.
The mid/low line radio has the following features:
Electronically tuned AM/FM cassette radio (Z111),
RH antenna amplifier (Z178) for AM/FM signals and
6, 8 or 10 speakers.


The high line (NAS/JAPAN) radio has the following
features: Electronically tuned AM/FM cassette radio
(Z111), RH antenna amplifier (Z178) for AM/FM
signals, LH antenna amplifier (Z177) for FM signals
only, 4 door speaker amplifiers (Z241, Z242, Z245,
Z246), a subwoofer amplifier (Z176), a CD changer
(Z114) and 10 speakers plus a subwoofer speaker
(K146).

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen, vil bare si at lyden er blitt dobbel så god (Ikke noe bass, men ok lyd)

Det eneste jeg gjorde var å klemme litt på teipen på kablene... Høres ikke så bra ut sikkert :huh:

 

Skal fikse opp i ledningene til helgen. 

Regner med at jeg må ta av bil batteriet, noe hensyn jeg må gjøre til noe elektronikk eller lignende? hørt at becm ikke er så grei alltid.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, synchrau skrev:

Hei igjen, vil bare si at lyden er blitt dobbel så god (Ikke noe bass, men ok lyd)

Det eneste jeg gjorde var å klemme litt på teipen på kablene... Høres ikke så bra ut sikkert :huh:

 

Skal fikse opp i ledningene til helgen. 

Regner med at jeg må ta av bil batteriet, noe hensyn jeg må gjøre til noe elektronikk eller lignende? hørt at becm ikke er så grei alltid.

 

 

Så bra! :)

å koble av batteriet kan fort bli skummelt i p38. Etter du har skrudd av tenninga har du 15 sekunder på deg til å koble av batteriet. Da skal BECM og startsperre ikke bli utløst. Du må altså løsne minuspolen på batteriet på forhånd..  

 

OBS OBS..! Når du setter på igjen batteriet vil (kan) dørene automatisk låse seg og vinduene lukke seg. Ha derfor nøkkel i lomma og helst døra vid åpen. Fort gjort å låse nøkkelen inne i bilen...

 

Vil du unngå å tulle til noe, men allikevel være på den sikre siden burde det holde å ta ut sikringen til radio/stereo hvis det er på den kretsen den dårlige biten sitter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...