Gå til innhold

D4 dieselfilter hjelp


ewikran

Anbefalte innlegg

Har byttet filter og etter det så lekker det MASSE. Ser ut som det kommer i forbindelse med sensoren i bunnen av filteret, men vanskelig å se. Tørt og fint i toppen mot filterholdere. Har byttet mange ganger før og aldri vært plaget. Har nå forsøkt med to forskjellige filter, har byttet begge oringene hver gang. Klarer ikke se at det er skade på delene. Sensor og tappekran er strammet til for hånd uten verktøy. Mener det har vært metoden ved tidligere skift også. 
Tips?

Hva gjør jeg galt nå?

 

Ps; står to mil ut av byen/hjemme og det er jo også utfordrende 

Endret av ewikran
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feil montering av sensor - kan ha blitt satt noe skjevt på.  Det skjedde meg for et par år siden.  Resultatet ble tom tank nokså raskt etter et servicebesøk på et bilverksted nokså nær deg...  B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så veldig lett å få denne skjevt på, kan ikke skjønne at det er mulig.

 

Løsningen (foreløpig) ble å stramme til det jeg turte. Er ikke helt sikker på at det er tett nå, men det renner i alle fall ikke ut. Skal bestille ny sensor og dreneringskrane å ha som backup, evnt. til neste skift. Håper disse er å få tak i løse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.6.2021 den 8.35, ewikran skrev:

Ikke så veldig lett å få denne skjevt på, kan ikke skjønne at det er mulig.

 

Tja hvis gjengene entrer skjevt blir det vel bare skjevt og søl...  Skjedde hos meg i allefall.  B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...