Gå til innhold

Kjøpe P38


Anbefalte innlegg

Jeg har i mange år siklet etter en Range Rover P38. Har hatt kjedelige men pålitelige biler med dårlig komfort. Nå tenker jeg at tiden er inne for en P38! :D 

Har aldri eid en Land Rover bil før. Derfor kan jeg ingenting om dem. 

Hva anbefaler dere? Jeg tenker på diesel eller bensin motor. 

 

Takker på forhånd for alle svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Range Rover p38 er en estetisk vakker bil med utrolig kjørekomfort og fremkommelighet, overgår det meste som finnes der ute selv i dag. 

Selv om designet er tidløst kommer du ikke bort i fra at bil modellen er 20-25 år gammel, nærmer seg veteran status raskt.

Begge motor typene har relativt mange problemer knyttet til drift pålitelighet, så her må du være forberedt på å skru nokså mye. I tillegg kommer vanlig service og vedlikehold, som jo er nokså omfattende på en så stor og tung 4 hjulstrekker som RRp38 er.

Dele prisene er overkommelig, så fremt du har tid til å vente på levering fra utlandet. Å kjøpe deler her hjemme er sjeldent ett rimelig alternativ. Du må også ta høyde for utgiften på drivstoff. 4.6 V8 bruker godt i overkant av 1,5 liter pr mil i snitt og Dieselen ligger vel rundt 1,2 ( tipper jeg ), og det er på gode motor eksemplarer. 

 

Så er du forberedt på overstående, så er det bare å handle. Det er en bil som det er lett å like. Dog å finne gode eksemplarer til salgs i dag kan vel være en utfordring i seg selv.

 

Mvh Brage   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Brage skrev:

Range Rover p38 er en estetisk vakker bil med utrolig kjørekomfort og fremkommelighet, overgår det meste som finnes der ute selv i dag. 

Selv om designet er tidløst kommer du ikke bort i fra at bil modellen er 20-25 år gammel, nærmer seg veteran status raskt.

Begge motor typene har relativt mange problemer knyttet til drift pålitelighet, så her må du være forberedt på å skru nokså mye. I tillegg kommer vanlig service og vedlikehold, som jo er nokså omfattende på en så stor og tung 4 hjulstrekker som RRp38 er.

Dele prisene er overkommelig, så fremt du har tid til å vente på levering fra utlandet. Å kjøpe deler her hjemme er sjeldent ett rimelig alternativ. Du må også ta høyde for utgiften på drivstoff. 4.6 V8 bruker godt i overkant av 1,5 liter pr mil i snitt og Dieselen ligger vel rundt 1,2 ( tipper jeg ), og det er på gode motor eksemplarer. 

 

Så er du forberedt på overstående, så er det bare å handle. Det er en bil som det er lett å like. Dog å finne gode eksemplarer til salgs i dag kan vel være en utfordring i seg selv.

 

Mvh Brage   

 

Jeg har en bil nummer 2 som jeg har tenkt til å bruke når jeg må skru på P38. 

Tusen takk for et utfyllende svar! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...