Martin Nguyen Skrevet 27. juni 2021 Del Skrevet 27. juni 2021 Jeg har i mange år siklet etter en Range Rover P38. Har hatt kjedelige men pålitelige biler med dårlig komfort. Nå tenker jeg at tiden er inne for en P38! Har aldri eid en Land Rover bil før. Derfor kan jeg ingenting om dem. Hva anbefaler dere? Jeg tenker på diesel eller bensin motor. Takker på forhånd for alle svar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brage Skrevet 27. juni 2021 Del Skrevet 27. juni 2021 Range Rover p38 er en estetisk vakker bil med utrolig kjørekomfort og fremkommelighet, overgår det meste som finnes der ute selv i dag. Selv om designet er tidløst kommer du ikke bort i fra at bil modellen er 20-25 år gammel, nærmer seg veteran status raskt. Begge motor typene har relativt mange problemer knyttet til drift pålitelighet, så her må du være forberedt på å skru nokså mye. I tillegg kommer vanlig service og vedlikehold, som jo er nokså omfattende på en så stor og tung 4 hjulstrekker som RRp38 er. Dele prisene er overkommelig, så fremt du har tid til å vente på levering fra utlandet. Å kjøpe deler her hjemme er sjeldent ett rimelig alternativ. Du må også ta høyde for utgiften på drivstoff. 4.6 V8 bruker godt i overkant av 1,5 liter pr mil i snitt og Dieselen ligger vel rundt 1,2 ( tipper jeg ), og det er på gode motor eksemplarer. Så er du forberedt på overstående, så er det bare å handle. Det er en bil som det er lett å like. Dog å finne gode eksemplarer til salgs i dag kan vel være en utfordring i seg selv. Mvh Brage Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martin Nguyen Skrevet 27. juni 2021 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2021 24 minutter siden, Brage skrev: Range Rover p38 er en estetisk vakker bil med utrolig kjørekomfort og fremkommelighet, overgår det meste som finnes der ute selv i dag. Selv om designet er tidløst kommer du ikke bort i fra at bil modellen er 20-25 år gammel, nærmer seg veteran status raskt. Begge motor typene har relativt mange problemer knyttet til drift pålitelighet, så her må du være forberedt på å skru nokså mye. I tillegg kommer vanlig service og vedlikehold, som jo er nokså omfattende på en så stor og tung 4 hjulstrekker som RRp38 er. Dele prisene er overkommelig, så fremt du har tid til å vente på levering fra utlandet. Å kjøpe deler her hjemme er sjeldent ett rimelig alternativ. Du må også ta høyde for utgiften på drivstoff. 4.6 V8 bruker godt i overkant av 1,5 liter pr mil i snitt og Dieselen ligger vel rundt 1,2 ( tipper jeg ), og det er på gode motor eksemplarer. Så er du forberedt på overstående, så er det bare å handle. Det er en bil som det er lett å like. Dog å finne gode eksemplarer til salgs i dag kan vel være en utfordring i seg selv. Mvh Brage Jeg har en bil nummer 2 som jeg har tenkt til å bruke når jeg må skru på P38. Tusen takk for et utfyllende svar! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.