Gå til innhold

Discovery 3 2008 TDV6 - bremser bak.


Bjørn_C

Anbefalte innlegg

God efta godtfolk. 

 

Trenger noen kloke innspill på beste måten å få satt bilen opp på støttebukker i alle fire hjørner. 

 

Skal gi bakbremsene en vel fortjent overhaling med nye skiver, klosser og håndbrekksko. Om jeg har skjønt fremgangsmåten riktig så må bilen løftes i alle fire hjørner slik at man får rotert skiva bak for å komme til juseringshjulet gjennom skiva. 

 

Bilen kan vel neppe stå med fremhjula på marka, i N med klosser forran? Vil man da få rotert bakhjula?

 

Synes den er litt stor å sette opp på støttebukker, nesten litt skummel. Virker klønete å bruke saksejekken og ta hjørne for hjørne 

 

Hvordan gjør folket dette her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener eg har gjort det kun m bakhjul I lufta.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker n... 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, oggioffshore skrev:

Mener eg har gjort det kun m bakhjul I lufta.... 

 

I like måte. Eneste gangen jeg har hatt bruk for mer enn to hjul i lufta var under bytte av haldex på Freelanderen, og da holdt det med tre hjul, slik at drivakselen kunne roteres med håndmakt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det holder å bare løfte opp bakenden så er det med en gang veldig mye mindre skummelt i mitt hode. Men begge bakhjula dingle fritt eller kan man bare ta en side i slengen? Mulig jeg har overtenkt dette litt:rolleyes:

 

Da er det vel bare å hive seg rundt:D  

 

Takk for svar og tilbakemelding cool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@engebo JeppB) 3 bremse pump, 4 press på bryter etc - secret handshake nesten. Finner kanskje noe i Iidtool også. 

 

Var den delen om at alle 4 hjul, begge bak eller om man kan løfte ett og ett hjul jeg lurte på. 

 

Den er et beist å sette opp på støttebukker i 4 hjørner - og det ville jeg ha kviet meg for. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, jorgenht skrev:

@Bjørn_C For alle fire hjørner har jeg gjerne brukt iidtool- først høyt opp, så under med støttebukker- for så å tappe ut lufta. Så henger den der. 

Ahhh smart. Får teste det ved anledningcool

6 timer siden, lafterolf skrev:

Jeg byttet uten å sette den i servismodus. 

Jekket opp ett hjul i gangen og byttet.

Gikk det greit? Skal bare bytte skiva og klosser. Bremsesko skal få være i fred. 

 

Bremseskoa skal vel egentlig beddes in mot ny skive. Ser hva jeg gjør her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lett som bare det… Men får null respons på den innbeddingprosedyren. Der skjer det ikke no. 

 

Starter motoren. Pumper 3 pump på bremsa, holder på tredje, 4 flipp opp og 3 flipp ned. 

 

Skjer nada. 

 

Finner ikke den i Iidtool heller. :blink:

 Blir skjeivslitte bremse nå da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den starta om sider - jeg som ikke trykte ned bremsa helt. Np vil fennikel gi seg. 

 

Jeg stramma hjulet på trommel til det ikke gikk mer. Så slapp jeg opp 8-10 knepp. Justerte den lilleskuren med en halv omdreining - banka på trommel og skrudde til. Skal være greit det eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...