Magnumresponse Skrevet 12. juni 2021 Del Skrevet 12. juni 2021 Vurderer å oppgradere førerkort noe, slik at jeg kan bruke classic til bilfrakter, da den er godkjent for 3500kg hengervekt. Jeg har kun kl B i dag. Hva må jeg ha? BE? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Myhre Skrevet 12. juni 2021 Del Skrevet 12. juni 2021 Hvis du skal utnytte hele potensialet til bilen, så er det vel BE som gjelder ja. Og når jeg ser på sidene til Vegvesenet, så ser det også ut som "kode 96", eller hva det nå het, er borte. Så da gir det seg uansett selv. Med mindre du har noen tyngre klasser på lappen. Da kan du ta E på de, også får du også på B'en. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tore Kjernmoen Skrevet 12. juni 2021 Del Skrevet 12. juni 2021 Klasse B og Kode 96 er fremdeles tilgjengelig: https://www.vegvesen.no/forerkort/ta-forerkort/veien-til-førerkortet Hva du behøver avhenger av hvor tungt du skal trekke. Kurset for Kode 96 er det samme som for E. Forskjellen er kun et BE krever oppkjøring. Bruk tilhengerkalkulatoren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Magnumresponse Skrevet 12. juni 2021 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2021 Kjempegreier, takker for info. Tenker man skal få på plass noe brukelig heg da, takker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Myhre Skrevet 13. juni 2021 Del Skrevet 13. juni 2021 19 timer siden, Tore Kjernmoen skrev: Klasse B og Kode 96 er fremdeles tilgjengelig Der var'n gitt! Jeg fant den ikke her: https://www.vegvesen.no/forerkort/har-forerkort/Hva+har+du+lov+a+kjore/Personbil+med+tilhenger+(klasse+BE) og konkluderte med at den var borte Jeg står uansett på rådet om å gå for "fullverdig" BE, da det gir mulighet til å utnytte bilens kapasitet til fulle, ved behov. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Magnumresponse Skrevet 14. juni 2021 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2021 Yes, da er jeg påmeldt lastsikringskurs førstkommende torsdag, så dette skal bli bra! Går for BE. Ser veldig fram til å bruke classicen som promotorbil for bedriften, og å kunne tilby transport av kundebiler når behov. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
YMK Skrevet 14. juni 2021 Del Skrevet 14. juni 2021 B96 er bare svada. Fortsatt en haug med begrensninger. Og det eneste som skiller B96 og BE er oppkjøringen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tiopet Skrevet 15. juni 2021 Del Skrevet 15. juni 2021 Helt enig at B96 er tull, gå for fullverdig BE. Selv tok jeg C1E (BE er inkludert) for noen år siden (Kjørt tunge hengere og biler siden 1990, men turte ikke mer uten E). Kurset ble tatt på en dag og oppkjøring neste dag (Lynkurs til 10.000,-) på Gjøvik hos Wright. Etter jeg fikk C1E har jeg blitt stoppet i kontroll flere ganger. Før har jeg aldri vært i kontroll Snakk om flaks Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Myhre Skrevet 15. juni 2021 Del Skrevet 15. juni 2021 Gjorde det samme, for noen år siden. Tenkte det var like greit å få E på C1'en, når jeg først var i gang. Jeg tolket det som at TS ikke har C1, og da er det jo straks et litt lengre lerret å bleke. Hvis ikke, så vil jeg klart anbefale C1-løsningen, til tross for, som regel, noe høyere pris. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
YMK Skrevet 15. juni 2021 Del Skrevet 15. juni 2021 C1 og eventuelt C1E begynner å bli dyrt nå om dagen. C1=20k C1E +10k Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.