Gå til innhold

Førerkort tilhenger


Magnumresponse

Anbefalte innlegg

Hvis du skal utnytte hele potensialet til bilen, så er det vel BE som gjelder ja. Og når jeg ser på sidene til Vegvesenet, så ser det også ut som "kode 96", eller hva det nå het, er borte. Så da gir det seg uansett selv. 

Med mindre du har noen tyngre klasser på lappen. Da kan du ta E på de, også får du også på B'en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klasse B og Kode 96 er fremdeles tilgjengelig:  https://www.vegvesen.no/forerkort/ta-forerkort/veien-til-førerkortet

Hva du behøver avhenger av hvor tungt du skal trekke.  Kurset for Kode 96 er det samme som for E.  Forskjellen er kun et BE krever oppkjøring.  Bruk tilhengerkalkulatoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Tore Kjernmoen skrev:

Klasse B og Kode 96 er fremdeles tilgjengelig

Der var'n gitt!

 

Jeg fant den ikke her: https://www.vegvesen.no/forerkort/har-forerkort/Hva+har+du+lov+a+kjore/Personbil+med+tilhenger+(klasse+BE) og konkluderte med at den var borteblush

 

Jeg står uansett på rådet om å gå for "fullverdig" BE, da det gir mulighet til å utnytte bilens kapasitet til fulle, ved behov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig at B96 er tull, gå for fullverdig BE.

Selv tok jeg C1E (BE er inkludert) for noen år siden (Kjørt tunge hengere og biler siden 1990, men turte ikke mer uten E).

Kurset ble tatt på en dag og oppkjøring neste dag (Lynkurs til 10.000,-) på Gjøvik hos Wright.

 

Etter jeg fikk C1E har jeg blitt stoppet i kontroll flere ganger. Før har jeg aldri vært i kontroll :blink: Snakk om flaks :lol:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjorde det samme, for noen år siden. Tenkte det var like greit å få E på C1'en, når jeg først var i gang.

 

Jeg tolket det som at TS ikke har C1, og da er det jo straks et litt lengre lerret å bleke. Hvis ikke, så vil jeg klart anbefale C1-løsningen, til tross for, som regel, noe høyere pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...