Gå til innhold

Øvre bakluke åpner seg ikke. D3 - 05


Markus

Anbefalte innlegg

Hei:) Øvre bakluke har sluttet å virke, med andre ord det skjer ingenting når jeg trykker på knappen. Har prøvd å åpne med både med nøkkel og med låse opp/igjen knappene framme i bilen i noen sekunder. Da spretter luka opp i sånn halv låst posisjon, får ikke til åpne den ordentlig. Er vel knappen som er gåen. Prøvde uansett i dag å finne ny del altså bryter. Gikk ut til bilen og åpnet bakluka av vane og da åpnet den seg. Lukket igjen og da var det null reaksjon igjen. Finner ingen ny bryter uten hele opplegget rundt og det var dyyrt. 5000 tusen for å få åpna bakluka var mye synes jeg. Hadde uansett satt pris på om noen har noe tips om å bytte brytern eventuelt hvor å kjøpe del. Takker for tilbakemeldinger. Ønsker alle ei god hælg:D

https://www.britishparts.co.uk/land-rover-c4/discovery-3-c7/body-fittings-c193/tailgate-handle-p5660

Endret av Land Rover Discovery 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Markus endret tittelen til Øvre bakluke åpner seg ikke. D3 - 05

Om det er bryteren i bakluka som er gåen vil den åpne seg med de andre metodene. Men du må dra luka ut samtidig, ellers blir den stående i første hakk. 

Bryter i bakluka kjøper du til Ford focus / C-Max. Den passer fysisk, men ledningene må skjøtes. Koster fra 50kroner og opp på feks ebay.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har byttet knappen to ganger Ila året, sluttet å funke igjen… kjøpt den tredje :wacko:

ser som mikrobrytter som sitter i knappen er årsak. Anbefaler å programmere tredje knappen på nøkkel for åpning når skifter du knappen. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
  • 1 år senere...
On 6/11/2021 at 11:50 PM, Hanslr said:

Om det er bryteren i bakluka som er gåen vil den åpne seg med de andre metodene. Men du må dra luka ut samtidig, ellers blir den stående i første hakk. 

Bryter i bakluka kjøper du til Ford focus / C-Max. Den passer fysisk, men ledningene må skjøtes. Koster fra 50kroner og opp på feks ebay.

Kan du komme med en link eller delenummer til tilsvarende del på Ford focus. / c-max sånn at jeg vet jeg får riktig…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...