oggioffshore Skrevet 8. juni 2021 Del Skrevet 8. juni 2021 Mange her inne som har byttet crossover pipe, eller fått den reparert, dvs sveist inn nye flex rør og eventuelt hvor kjøpt nødvendige deler for rep. Britparts sin er vel "no go"? Tenker høyt og tenkte bytte min siden eg allikevel må til med turbo bytte igjen, og da håper på muligheten for body off Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vegarj Skrevet 16. juni 2021 Del Skrevet 16. juni 2021 Kjøpte flexibend fra Svendsen eksos. Sveiste fast begge flensene og en støtte på midtdelen i sveisebordet før jeg kuttet av de gamle flexibendene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oggioffshore Skrevet 16. juni 2021 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2021 Takker for tips Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vegarj Skrevet 17. juni 2021 Del Skrevet 17. juni 2021 Kan legge til at han på SVendsen så med en gang hvilken bil eksosen var til, og fortalte han tok 12k for å reparere denne på en kundebil. LR/bilbutikk1 hadde visstnok gitt kunden en pris på 40k.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ebh Skrevet 11. mars 2023 Del Skrevet 11. mars 2023 Må nytte crossover jeg også. Hva landet dere på? ser island4x4 selger brittpart sin https://www.island-4x4.co.uk/manifold-exhaust-cross-over-pipe-tdv6-britpart-1357035-p-28707.html Får ikke lagt til flere linker fra mobilen… Uansett så har jeg valget mellom original eller den fra advanced factors: Original hos famous four er 657 gbp pluss moms. Usikker på hvem som produserer den som advanced factors selger til 431 gbp pluss moms Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kulien Skrevet 13. mars 2023 Del Skrevet 13. mars 2023 Mitt ble byttet hos 4Land for 3-4 år siden. De bygde den selv av sportseksosdeler og sa det var ingen tvil om at det ble MYE billigere enn å kjøpe nytt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oggioffshore Skrevet 13. mars 2023 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2023 Får man tak i flex rør / bend i samme dimensjon, er det sikkert mulig å få noen til å sveise det sammen... Bare husk å skru cross over fast på en enkel jig før man begynner Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ebh Skrevet 14. mars 2023 Del Skrevet 14. mars 2023 Hmm. Så resten av røret var i god nok stand og ikke blitt tynt av rust angrep? Dersom jeg velger å sveise selv er det vel mulig å punkte de nye flex rørene når crossover er montert på bilen. Så passe godt på at det ikke oppstår vridninger når jeg helsveiser på arbeidsbenken.. Skal sjekke litt hvor mye det er å spare og evt hva et eksosverksted tar for jobben. Har ikke sveist eksos selv før og akkurat dette røret er jo veldig kjedelig om sprekker opp igjen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oggioffshore Skrevet 14. mars 2023 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2023 Uten å være xpert, vil eg tro tig er tingen... Mener lest en uk tråd om dette. Er en I Bergen som skulle få gjort samme jobben. Skal høre med han Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ebh Skrevet 15. mars 2023 Del Skrevet 15. mars 2023 16 timer siden, oggioffshore skrev: Uten å være xpert, vil eg tro tig er tingen... Mener lest en uk tråd om dette. Er en I Bergen som skulle få gjort samme jobben. Skal høre med han Ja interesant å høre hvordan han løste det. Snakket med Svendsen Eksos og de mente det var veldig lite å spare på å la de sveise kontra det å kjøpe nytt rør. De hadde heller ikke sveisejig og 1mm feil vinkel på flensene kunne ødelegge flexene ganske kjapt. Derfor ønsket de ikke å motta løs eksosdel og sveise på nye flexrør på den mtp. hvor lett det er at vinklene blir feil. De hadde derimot ingen innvendiger på det å sveise opp med MIG og kunne jeg punkte de nye flex rørene når eksosen var montert på motor var det en god metode. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iknutis Skrevet 15. mars 2023 Del Skrevet 15. mars 2023 Undersøkte dette litt når jeg hadde D3, og jeg hadde ikke kvidd meg for å reparere røret. Største utfordringen er gjerne muttre og pinnebolter som har grodd sammen og evt knekker. Dersom du lapper røren nå, og den pga 1mm feil sprekker igjen om et år, bør det være en smal sak å ta ut røret en gang til. Har den holdt i 15år og 300k kjørte kilometer orginalt, holder den nok greit en stund til om man reparerer den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oggioffshore Skrevet 16. mars 2023 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2023 På 15.3.2023 den 14.14, ebh skrev: Ja interesant å høre hvordan han løste det. Snakket med Svendsen Eksos og de mente det var veldig lite å spare på å la de sveise kontra det å kjøpe nytt rør. De hadde heller ikke sveisejig og 1mm feil vinkel på flensene kunne ødelegge flexene ganske kjapt. Derfor ønsket de ikke å motta løs eksosdel og sveise på nye flexrør på den mtp. hvor lett det er at vinklene blir feil. De hadde derimot ingen innvendiger på det å sveise opp med MIG og kunne jeg punkte de nye flex rørene når eksosen var montert på motor var det en god metode. Man kan lage en tre plate, og skru fast flenser, bare bygge opp med klosser så de har riktig høyde /vinkler etc..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ebh Skrevet 18. juli 2023 Del Skrevet 18. juli 2023 Oppdater denne tråden da jeg er ferdig med å sveise nye flex rør på crossover pipe. Flex rørene jeg kjøpte var ca 100mm lange mot original som var 75mm. Kunne ikke finne i samme lengde som originalt, men det gikk fint da det var mulig å kappe bort litt ekstra metall og sveise kant i kant. Tykkelsen på godset var ca 2mm så mer enn godt nok til å enkelt få en bra sveis. Kappet og slipte slik at flex rør ikke stod i spenn når flens og rør var montert på bil. Ble deretter punktet på fast før de ble helsveiset på arbeidsbenken. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.