Gå til innhold

300Tdi, RTC6702 Fuel Cut off solenoid, sprekk i gummi.


Atle G

Anbefalte innlegg

Har i løpet av kort tid 2 ganger opplevd at gummien på tuppen av Fuel Cut off solenoid i diesel pumpen på vår 300Tdi, 2.8 har sprukket slik at den ikke stenger for diesel/motoren stopper ikke.  Noen som har vært borti dette?  Årsaker som kan føre til dette? I tillegg: Har bestilt ny(e) fra både Skruvat og Rimmer - men forsinket fra begge. Har noen en slik liggende som kan sendes straks - mot å få en ny i retur?  Hadde kjørt 15.000. km før den første sprakk - så gikk det bare noen uker før den neste (som ble levert fra Rimmer - Bosch/OEM) sprakk....  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hei Atle

 

Dette er vel et kjent problem med diesel pumpa på 300TDI ved tuning/ oppgradering til 2.8. Fourby har laget et alternativ av metal som skal holde bedre, se :

https://fourby.co.uk/epages/950004277.sf/sec257d4f66a3/?ObjectPath=/Shops/950004277/Products/FSS

Bi Metal - Bosch VE Fuel Stop Solenoid Plunger - www.Fourby.co.uk

 

Dersom vi snakker om samme ting da.

 

Har desverre ingen ekstra hverken i metal eller gumi liggende her. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...