Rikerud Skrevet 30. mai 2021 Del Skrevet 30. mai 2021 (endret) Da var jeg så heldig å få melding fra D4 om at kun normal høyde er tilgjengelig. Når jeg kjører IIDTool så forteller den at "Preassure increases too slow when filling reservoir". Tar i mot tips og råd - men vil uansett oppdatere feilsøkingen og hva jeg finner ut i denne tråden. Vet ikke om det er ett lurt sted å starte, men ble inspirert av denne videoen slik at man kan finne ut om det er ett av hjørnene som er synderen... https://youtu.be/L-gcRv8FUE0. Så har vært ute og nappet ut sikring og målt avstand fra hvert dekk til hjulbue. Så blir det vel fram med zalovannet litt senere i uka... Endret 30. mai 2021 av Rikerud Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timo@ Skrevet 31. mai 2021 Del Skrevet 31. mai 2021 Start med tanken, den kun korrodert of har hjull, fjæring mest sansinligvis har ingen å gjøre med, pga at du kan se at foran eller bak er ned på morgenstid. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rikerud Skrevet 31. mai 2021 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2021 28 minutter siden, Timo@ skrev: Start med tanken, den kun korrodert of har hjull, fjæring mest sansinligvis har ingen å gjøre med, pga at du kan se at foran eller bak er ned på morgenstid. Har vel en mistanke til tanken, ser i alle fall ikke ut som at bilen har droppet noe i løpet av natten. Mulig jeg spanderer på bilen ny kompressor også når jeg først er i gang. Vi får se. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rikerud Skrevet 31. mai 2021 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2021 Da er det i alle fall slått fast at bilen ikke siger på noen av hjørnene ila 24t. Det ser også ut til at feilmeld dukker opp etter noen minutter, kompressor går hele tiden helt til feilmeld dukker opp. Ellers fungerer luftfjæringen slik den skal. Hører ikke lyd av luft som suser. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oggioffshore Skrevet 31. mai 2021 Del Skrevet 31. mai 2021 Er det byttet til amk uten å endre software? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rikerud Skrevet 31. mai 2021 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2021 11 minutter siden, oggioffshore skrev: Er det byttet til amk uten å endre software? Nei, tipper det står orginal kompressor i den. Fikk et tips om at det kan være tett ifm tørkeren. Får plukke ut og sjekke tilstand. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blodstrupmoen Skrevet 1. juni 2021 Del Skrevet 1. juni 2021 Hadde samme feilen selv for litt siden på min D4 2012. Byttet AMK kompressoren og alt ok etterpå. Betalte ca. 4500,- på Autodoc. PS, artig at du også har en Alfa Romeo 1750 GTV 1970 :), ikke mange av de. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rikerud Skrevet 1. juni 2021 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2021 2 timer siden, Blodstrupmoen skrev: Hadde samme feilen selv for litt siden på min D4 2012. Byttet AMK kompressoren og alt ok etterpå. Betalte ca. 4500,- på Autodoc. PS, artig at du også har en Alfa Romeo 1750 GTV 1970 :), ikke mange av de. Har tenkt å ta kompressoren først. Mulig jeg plukker den ut og tar en sjekk før jeg bestiller ny. Bra tips med Autodoc, blir vel ikke noe billigere ved å bestille fra UK heller. Har en Bertone ja. Er selveste godbilen det Har solgt Jaguaren og Fiaten som står i signaturen, må vel oppdatere Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rikerud Skrevet 16. juli 2021 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2021 (endret) Ting tar tid, men har nå sjekket og det står en AMK i bilen. Datomerking 2011, så den er nok den orginale. Bytter nok hele og renoverer den gamle for å lære. Endret 16. juli 2021 av Rikerud bilde Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rikerud Skrevet 17. juli 2021 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2021 Jeg blir litt forvirret når jeg skal bestille ny kompressor. Min bil har VIN: BA593061 På Famous Four har jeg funnet at jeg trenger denne kompressoren https://www.famousfour.co.uk/new_parts/ff_part?part=20252 Iflg FF er denne tilsvarende LR072537 Advanced factors sier: "Use LR078650 if you already have converted to AMK (or Standard from VIN BA589828) Otherwise you will need the full kit LR072537. Så iflg AF klare jeg meg med LR078650 - men denne sier FF at passer til "CA639078 onwards" Er det rart jeg blir forvirret? Mulig flere alternativer passer, men hvis noen har råd før jeg bestiller så tar jeg i mot. Den fra FF hadde vel en grei pris, til tross for at det er et helt kit. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jorgenht Skrevet 23. juli 2021 Del Skrevet 23. juli 2021 Kan jo være fornuftig med et kit- om koblingene ikke går fra hverandre og slangene må klippes? Tror jeg bestilte til D3 på Island4x4. Men det er 2,5 år siden. Men skal du ha AMK så kjøper du vel bare det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rikerud Skrevet 25. juli 2021 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2021 Har bestilt AMK ja. Island4X4 pekte ut riktig kompressor for meg. Relativt god pris også der, vil jeg si. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rikerud Skrevet 4. august 2021 Forfatter Del Skrevet 4. august 2021 Bytter kompressor på D4en. Lurer på trikset for å løsne siste slangekobling, den som sitter bakerst mot bakhjulet på AMK kompressorer. Det er vel en skrue der, men vil helst ikke bruke makt før jeg vet at jeg gjør riktig.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rikerud Skrevet 4. august 2021 Forfatter Del Skrevet 4. august 2021 Fikk den av. Men nytt problem. Det er ikke gjenger i kompressoren til skruene som skal feste den i braketten... Hjelp Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
motom Skrevet 4. august 2021 Del Skrevet 4. august 2021 Noen av de festene gjenges opp når du skrur den inn. Har i hvert fall opplevd det på noen slike alu fester. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rikerud Skrevet 4. august 2021 Forfatter Del Skrevet 4. august 2021 1 minutt siden, motom skrev: Noen av de festene gjenges opp når du skrur den inn. Har i hvert fall opplevd det på noen slike alu fester. Har lurt litt på det. Er kanskje riktig... Rart at de har glemt å gjenge opp, vil tro produksjonen er automatisert... Sjekket med en mekaniker, er ofte slik at det gjenges opp når skruene skrus inn ja Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
karsteb Skrevet 4. august 2021 Del Skrevet 4. august 2021 (endret) Haha, ja det skjedde med meg også for etpar måneder siden. Trodde jeg hadde forberedt meg godt på kompressorbyttet og så ikke den komme - når du tror du har kontroll så spiller Discoen alltid en finte - ble ekstratur på gjengetappbutikken. Tror jeg slipte av tuppen på gjengetappen for å komme dypt nok ned - lagde en såkalt bunntapp(?) av den. -k Endret 4. august 2021 av karsteb Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
motom Skrevet 5. august 2021 Del Skrevet 5. august 2021 Ikke sikkert du trenger gjenge opp. Byttet speil på en i3 og da var det bare skru inn skruene Godset er mykere enn skruene og gjenges opp når du skrur dem inn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rikerud Skrevet 5. august 2021 Forfatter Del Skrevet 5. august 2021 3 timer siden, motom skrev: Ikke sikkert du trenger gjenge opp. Byttet speil på en i3 og da var det bare skru inn skruene Godset er mykere enn skruene og gjenges opp når du skrur dem inn. Ja, det stemmer. Er visstnok en fordel å ikke gjenge opp også. Blir sterkere da, har jeg fått beskjed om :) Og nå er kompressoren montert. Virker som det ble bra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.