Gå til innhold

Luftfjæring feilkode C1A20-64(AF)


Rikerud

Anbefalte innlegg

Da var jeg så heldig å få melding fra D4 om at kun normal høyde er tilgjengelig. Når jeg kjører IIDTool så forteller den at "Preassure increases too slow when filling reservoir". 

 

Tar i mot tips og råd - men vil uansett oppdatere feilsøkingen og hva jeg finner ut i denne tråden. 

 

Vet ikke om det er ett lurt sted å starte, men ble inspirert av denne videoen slik at man kan finne ut om det er ett av hjørnene som er synderen... https://youtu.be/L-gcRv8FUE0. Så har vært ute og nappet ut sikring og målt avstand fra hvert dekk til hjulbue.

 

 

Så blir det vel fram med zalovannet litt senere i uka... 

 

 

Endret av Rikerud
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Timo@ skrev:

Start med tanken, den kun korrodert of har hjull, fjæring mest sansinligvis har ingen å gjøre med, pga at du kan se at foran eller bak er ned på morgenstid. 

 

Har vel en mistanke til tanken, ser i alle fall ikke ut som at bilen har droppet noe i løpet av natten. Mulig jeg spanderer på bilen ny kompressor også når jeg først er i gang. Vi får se. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det i alle fall slått fast at bilen ikke siger på noen av hjørnene ila 24t. Det ser også ut til at feilmeld dukker opp etter noen minutter, kompressor går hele tiden helt til feilmeld dukker opp. Ellers fungerer luftfjæringen slik den skal. Hører ikke lyd av luft som suser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det byttet til amk uten å endre software? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, oggioffshore skrev:

Er det byttet til amk uten å endre software? 

 

Nei, tipper det står orginal kompressor i den. 

 

Fikk et tips om at det kan være tett ifm tørkeren. Får plukke ut og sjekke tilstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samme feilen selv for litt siden på min D4 2012. Byttet AMK kompressoren og alt ok etterpå. Betalte ca. 4500,- på Autodoc.

 

PS, artig at du også har en Alfa Romeo 1750 GTV 1970 :), ikke mange av de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Blodstrupmoen skrev:

Hadde samme feilen selv for litt siden på min D4 2012. Byttet AMK kompressoren og alt ok etterpå. Betalte ca. 4500,- på Autodoc.

 

PS, artig at du også har en Alfa Romeo 1750 GTV 1970 :), ikke mange av de.

 

Har tenkt å ta kompressoren først. Mulig jeg plukker den ut og tar en sjekk før jeg bestiller ny. Bra tips med Autodoc, blir vel ikke noe billigere ved å bestille fra UK heller. 

 

Har en Bertone ja. Er selveste godbilen det :) Har solgt Jaguaren og Fiaten som står i signaturen, må vel oppdatere :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Ting tar tid, men har nå sjekket og det står en AMK i bilen. Datomerking 2011, så den er nok den orginale. Bytter nok hele og renoverer den gamle for å lære.

20210716_154729.jpg

Endret av Rikerud
bilde
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir litt forvirret når jeg skal bestille ny kompressor. 

 

Min bil har VIN: BA593061

 

På Famous Four har jeg funnet at jeg trenger denne kompressoren 
https://www.famousfour.co.uk/new_parts/ff_part?part=20252

 

Iflg FF er denne tilsvarende LR072537

 

Advanced factors sier: "Use LR078650 if you already have converted to AMK (or Standard from VIN BA589828) Otherwise you will need the full kit LR072537.

 

Så iflg AF klare jeg meg med LR078650 - men denne sier FF at passer til "CA639078 onwards"

 

Er det rart jeg blir forvirret? Mulig flere alternativer passer, men hvis noen har råd før jeg bestiller så tar jeg i mot. Den fra FF hadde vel en grei pris, til tross for at det er et helt kit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bytter kompressor på D4en. Lurer på trikset for å løsne siste slangekobling, den som sitter bakerst mot bakhjulet på AMK kompressorer.

 

Det er vel en skrue der, men vil helst ikke bruke makt før jeg vet at jeg gjør riktig....

20210804_110312.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, motom skrev:

Noen av de festene gjenges opp når du skrur den inn. Har i hvert fall opplevd det på noen slike alu fester.

 

Har lurt litt på det. Er kanskje riktig... Rart at de har glemt å gjenge opp, vil tro produksjonen er automatisert...

 

Sjekket med en mekaniker,  er ofte slik at det gjenges opp når skruene skrus inn ja 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Haha, ja det skjedde med meg også for etpar måneder siden. Trodde jeg hadde forberedt meg godt på kompressorbyttet og så ikke den komme - når du tror du har kontroll så spiller Discoen alltid en finte - ble ekstratur på gjengetappbutikken. Tror jeg slipte av tuppen på gjengetappen for å komme dypt nok ned - lagde en såkalt bunntapp(?) av den. 

 

-k 

 

 

Endret av karsteb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, motom skrev:

Ikke sikkert du trenger gjenge opp. Byttet speil på en i3 og da var det bare skru inn skruene :) Godset er mykere enn skruene og gjenges opp når du skrur dem inn. 

 

Ja, det stemmer. Er visstnok en fordel å ikke gjenge opp også. Blir sterkere da, har jeg fått beskjed om :)

Og nå er kompressoren montert. Virker som det ble bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...