Gå til innhold

Radiator P38 4.6


Sfinx

Anbefalte innlegg

Har en sliten raditor på min P38 hvor mye av kjølerillene nederst er rett og slett borte. 
 

Tenker å bestille en ny fra UK. Lurer på om noen av dere har erfaring med disse:

 

https://www.gravityperformance.co.uk/high-flow-alloy-radiator-range-rover-p38-4-0-4-6-v8-1994-1999
 

Ser det står til 99. Jeg har en 99 mod og ser at flere av pusherne i UK nevner et skille mellom VIN akkurat i denne tidsperioden. 
 

Usikker på om jeg skal kjøpe en alu eller en tilnærmet original. Har jo ikke i utgangspunktet behov for mer kjøling enn normalt bruk, men så er det ofte sånn at man ønsker seg litt forbedringer da. Og en god radiator er jo ikke å forakte. 
 

Hva med oljekjøler - burde kanskje bytte ut denne samtidig? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja riktig som du skriver, Tore. Det er et slikt motorrom jeg har. Så da vil nok ikke denne jeg linket til passe. Finner ingen annen modell hos samme leverandør, så kanskje de bare har denne. 
 

Noen andre anbefalinger? Kun allisports? Men den koster ganske bra daB)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Sfinx skrev:

Ja riktig som du skriver, Tore. Det er et slikt motorrom jeg har. Så da vil nok ikke denne jeg linket til passe. Finner ingen annen modell hos samme leverandør, så kanskje de bare har denne. 
 

Noen andre anbefalinger? Kun allisports? Men den koster ganske bra daB)

Allisport (Andrew) har topp produkter - men det koster litt og noen ganger (ofte?) er leveringstidene en utfordring. Men jeg har kjøpt fra han i mange, mange år. Spørsmålet er om du trenger en slik oppdatering? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg trenger jo ikke noe voldsomt. Kanskje jeg heller skal sikte på å få tak i en fungerende radiator først og fremst. Så kan en større oppdatering komme lenger ned i veien :). 

Har jo en del ting på lista mi over innkjøp, så nok å henge fingrene i likevel ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt off topic men jeg tar sjansen:

 

Angående fungerende radiator. Jeg har fundert litt på radiatorene til Allisport da jeg hadde tenkt å kjøpe ny intercooler derifra. Dyrt ja men har godt inntrykk av Allisport. Men det er en ting jeg hengte meg opp i beskrivelsen fra Allisport:

 

"Aluminium radiators are preliminary designed for maximum cooling rather than longevity"

 

Jeg har en Defender og det siste jeg ønsker er en Radiator som feiler når jeg utenfor allfarvei. Noen som har faktisk erfaring med radiatorene ifra Allisport og som kan si noe om holdbarheten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjørte til Mongolia - via Tyrkia / Iran og diverse -stan's ...  det må vel være utenfor allfarvei ;-) . Ingen problem med radiator og intercooler fra Allisport ..  Har kjørt litt andre turer også.  Og Andrew bygger mye til løpsbiler som skal tåle mye juling !

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...