Gå til innhold

Hjelp til sveising av rust


ezpl

Anbefalte innlegg

Prøver meg på nok en "trenger hjelp" post her som nybakt S3-eier

Har noe rust på høyre side foran - resten av bilen virker bra, så det må ha rent vann nedover siden her i lengre tid.

Er det noen - ikke uoverkommelig langt fra Gardermoen - som kan fikse noe slikt?

 

Bilder:

https://photos.app.goo.gl/NzDhupzWUtcSknVTA

 

Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Velkommen som ny seriebileier.

Ta en telefon til Jarle hos Sveis og rep AS i lillestrøm, han er pålitelig, rimelig og hyggelig.
Han har sandblåst deler for meg flere ganger og han gjør ofte slike jobber som dette.
rep deler som er enkle og sveise inn kjøpes fra england, det finnes av ymse kvalitet men noen produserer bra kvalitet biter som bare er å sveise inn.

Her er et eksempel på sted å kjøpe slike deler: https://yrmit.co.uk/product-category/series-2-3-lwb/bulkhead-left-hand-drive-series-2-3-lwb/
eventuelt: https://www.sp-4x4.com/category_s/127.htm

 

Håper dette er til hjelp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk. Helt ny verden jeg beveger meg inn på nå :-)

Glimrende! Jeg ringer ham etterpå og hører.

Endret av ezpl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket med Jarle, men han var passe overarbeidet og alt for mye å gjøre til godt over sommeren dessverre.

Tar gjerne i mot andre tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Basert på drøye 30års erfaring med fixing av gammal dritt, så har jeg egentlig bare et råd å gi:
Kjøp deg sveiseapparat, og gjør det selv. Basert på den erfaringen jeg har med rust , veit jeg at det du ser, er som regel omtrent halvparten av det du ender opp med å måtte utbedre. Det der er jobb til minst 30 000kr om du skal få utbedret det av en " profesjonell ", det kan fort være vesentlig mer.