Gå til innhold

Discoteket - D2 2002 Td5


haakonbs

Anbefalte innlegg

Så røk man på en LR til B)

 

Kom over en D2 som lå til salgs på Facebook, men som ikke startet.  Kmstand er ca 261k.Tok en titt på bilen og den så hel ut den.

 

173340869_369040787766445_22771690834034

Ble enig med selger og dro hentet bilen med henger. 

 

179765180_746640952677692_82541133257071

 

Etter litt feilsøk så viste det seg at noen har koblet feil på dieselpumpa. Dvs, byttet om på høy og lavtrykk. Det var støv på koblingene så det kan tyde på at man har kjørt slik en god stund :o.

 

Fått vasket bilen innvendig og utvendig samt polish. Satt på et sett med brukte AT dekk på stålfelg.  

 

184139198_3901737239880039_2232011678566

 

Tatt service på motor og differ. Skal få byttet frostvæske og på automatkassen også

 

Den er litt sigen i shortsen så nye fjærer kreves.

 

Mye som sitter litt etter nesten 1 år stille så får kjøre litt mer og se hva som trengs å byttes. M+S lyser av og til så det må adresses samt dieselrykkregulator. Svetter litt fra snekka også.

 

Endret av haakonbs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser bra ut det der. :)

M+S kan komme fra dårlig spenning fra batteriet. Hvis volt faller for mye ved oppstart får ikke hjernen riktig spenning og får "drypp" :D

Kan hende et batteribytte kan løse det. Ville uansett overvåket spenningen og målt mens du starter bilen.

 

Jeg kjøpte ANR 4491 bakfjærer (military/police spec) og veldig fornøyd med det. Litt høyere springrate men orginal høyde. Men noen nye gode dempere blei det veldig bra på min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser M+S kom på mest mens jeg drev på med stopp/start i verkstedet. Etter jeg har kjørt litt så har jeg ikke sett noe til lampa

4 minutter siden, @le skrev:

Gratulerer her også! Gøy å ha noe å skru på? :)

 

Jada. Tok en liten sjanse da den ikke startet men hadde litt flaks. Så akkurat nå er det 2 engelske varianter på tunet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 6 måneder senere...
  • 7 måneder senere...

Fo7scDBQLMdK3sUymLAmU5fGgTzNA5RwFxHkm-ZO

 

Litt skjer. PKK godkjent i juli og rocksliders på

 

Vinsjfanger og bakfanger skal også på etter hvert. 

 

Et par turer har det også blitt

 

X6mpnBEO0RZiR5Obgeg3HUUwMOr9HbVROwRyB0lU

Ser noen av de andre linkene fra tidligere ikke funker så er her et med nye brukte AT dekk. Fikk polert bilen også

 

Ri9zU4Sfn-UL-eNv4C915PdSC0ePoPApTcBmXg9u

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...