Gå til innhold

Feil ved bilde opplasting


Anbefalte innlegg

Akkurat nå, jorgenht skrev:

@Adventure Ta skjermdump av bildet i galleriet, last så opp skjermdumpen. Tungvint men fungerer. Bruker selv iPhone og må gjøre det slik nå.. 

den er grei. Skal prøve det. Unødvendig tungvint ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
  • Svar 68
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • 4 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Jeg bruker forumet mindre og mindre fordi det har blitt så utrolig vanskelig å laste opp bilder, i alle fall uten en PC for hånden. Hjelper ikke på at mange av bildene er borte, heller.

 

Er redd forumet taper for andre sosiale medier hvis dette ikke rettes. Forum uten bilder er kjedelig.

 

Så, kjære admin, hva kan vi gjøre for å få rettet dette? Kan vi hive penger på problemet? Jeg bidrar i alle fall gjerne med en spleis hvis det kan løse flokene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 5 uker senere...
På 18.4.2022 den 9.52, Jasswass skrev:

Funker jo helt fint å legge inn bilder rett fra telefon og nettbrett. Android her...

 

20220331_171401.jpg

Flott at det virker for Android men det er andre brukere av forumet også som ikke bruker android så da ekskluderes jo en stor bruker gruppe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får lagt inn bilde fra iPhone av og til. Skjønner ikke hvorfor de fleste blir avvist?
Får lagt inn når jeg tar bilde direkte.

Det første her er fra bildebiblioteket, mens det andre er tatt direkte.

744CFAB5-EFEB-4DC8-B31D-85BE0A0F022B.png

image.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekskluderer nok ikke brukere, bare at det vil ha rett bildeformat @Adventure :-) 

Forumet vil gjerne ta imot jpg ++ som vist i bildet under, og dette burde være greit å bytte om for både de IPhone- og Androidbrukere dette gjelder (innstillinger på kamera). 

 

Screenshot_20220517-213046_Chrome.jpg

 

Tipper de gamle bildene dine er rett format @Stig, men at de nyere er tatt med et annet format.

 

Ikke sikkert dette løser det, men verdt å sjekke i hvertfall.

 

Endret av Jasswass
Formatsjekk og bilde
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Stig skrev:

 

744CFAB5-EFEB-4DC8-B31D-85BE0A0F022B.png

 

Total avsporing:

Bildeteksten sier "Gammel og ny tid, Finnmarksvidda". Bombardier beltebilene husker jeg godt fra min barndom på 50-tallet. Så vidt jeg vet er det nå kun JVB som kjører vinterrute til Eidsbugarden med dem. Kjørerein finnes vel fortsatt på Finnmarksvidda (om enn sporadisk), så man kan jo spørre seg om hva som er ny og hva som er gammel tid her.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Olav Haavardsholm skrev:

Total avsporing:

Bildeteksten sier "Gammel og ny tid, Finnmarksvidda". ...

Bestefar kjørte slik i rute mellom Skoganvarre og Karasjok før det ble helårsvei der.

Forøvrig er vel bildet tatt når beltebilen var ny, så det sier seg vel selv hva som er ny tid.

Kjørerein er vel i dag mer en kuriositet og for å tekkes turister med fotoapparat...

2 timer siden, Jasswass skrev:

 

Ikke sikkert dette løser det, men verdt å sjekke i hvertfall.

 

Sjekket selvfølgelig dette, og det er rett format iflg. det som er oppgitt som aksepterte filtyper såvidt jeg klarer å finne ut av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er vanskelig å få fikset dette for administrator, så kan jeg godt melde meg frivillig til å fikse problemet(når jeg får tid), og samtidig hjelpe til med å fikse kryptering(HTTPS) på serveren.

 

Er det sånn at du har problemer med at domeneshop ikke klarer å allokere nok plass til bilder osv. så kunne det kanskje være en ide å hoste siden på en egen server etter hvert. Er utrolig kjedelig når bilder forsvinner osv. for oss brukere. Ødelegger litt av lysten til å bruke forumet aktivt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Jan R. skrev:

Hvis det er vanskelig å få fikset dette for administrator, så kan jeg godt melde meg frivillig til å fikse problemet(når jeg får tid), og samtidig hjelpe til med å fikse kryptering(HTTPS) på serveren.

 

Er det sånn at du har problemer med at domeneshop ikke klarer å allokere nok plass til bilder osv. så kunne det kanskje være en ide å hoste siden på en egen server etter hvert. Er utrolig kjedelig når bilder forsvinner osv. for oss brukere. Ødelegger litt av lysten til å bruke forumet aktivt. 

Kjempegod ide, men da må du ta direkte kontakt med admin og ha dialogen der. Vedkommede får ikke med seg hva som skrives i ymse tråder. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Stig skrev:

Sjekket selvfølgelig dette, og det er rett format iflg. det som er oppgitt som aksepterte filtyper såvidt jeg klarer å finne ut av.

 

Sjekk om det er HEIF format som skaper problemet. Det er vel standard format for Iphone, mens det er valgbart format på de fleste nyere android-telefoner.  Prøv å sett til jpg. og se om det kan løse det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, iknutis skrev:

Kjempegod ide, men da må du ta direkte kontakt med admin og ha dialogen der. Vedkommede får ikke med seg hva som skrives i ymse tråder. :)

 

Leser han ikke tilbakemeldinger og forslagskasse så kan det være like greit :lol: Haha neida, god ide skal ta kontakt med han etter hvert, å høre om han trenger litt hjelp. Bare litt mye arbeidsmengde om dagen, så passer ikke helt enda for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Jasswass skrev:

 

Sjekk om det er HEIF format som skaper problemet. Det er vel standard format for Iphone, mens det er valgbart format på de fleste nyere android-telefoner.  Prøv å sett til jpg. og se om det kan løse det...

 

Ser ut som forumet mangler støtte for HEIC filer, og det som er problemet. Likeså greit å fikse så forumet støttet dette formatet i tillegg til " jpg, png, tiff, pdf, bmp, HEIF". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Jasswass skrev:

Ekskluderer nok ikke brukere, bare at det vil ha rett bildeformat @Adventure :-) 

Forumet vil gjerne ta imot jpg ++ som vist i bildet under, og dette burde være greit å bytte om for både de IPhone- og Androidbrukere dette gjelder (innstillinger på kamera). 

 

Screenshot_20220517-213046_Chrome.jpg

 

Tipper de gamle bildene dine er rett format @Stig, men at de nyere er tatt med et annet format.

 

Ikke sikkert dette løser det, men verdt å sjekke i hvertfall.

 

Har endret frem og tilbake, brukt skjermbilder og byttet plattform, ipad og mac. Samme resultat. Og bruker feil er også gjennomgått. Nå ligger det dessverre på ett problem ved forumet noe som er synd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fungerer for meg etter at jeg på PC endrer filnavnet fra *.jpeg til *.jpg. HEIC burde også vært støttet, som nevnt over.

Ser for meg ganske enkel løsning på problemet når det kun er det som skal til.

 

Utfordringen er vel at det ikke lenger brukes noen ressurser på drift og utvikling av forumet utover det absolutte minimum. Dette er IKKE kritikk av administrator som jeg vet har brukt fritiden sin på dette i mange år, noe vi er veldig takknemlig for.

 

Håper dog at det åpnes for kompetent bistand og hjelp slik at forumet overlever videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært praktisk om man kunne sendt bilder i privat mld også. 

Bare en tanke :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Ahok skrev:

Det fungerer for meg etter at jeg på PC endrer filnavnet fra *.jpeg til *.jpg. 

 

Er det bare dette som er problemet så er det fort gjort å fikse. Dette er et litt sånn ganske typisk MS-DOS/Windows 95 problem, så er ganske utrolig at dette er en feil i 2022 :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...