Jump to content
LRforum

Recommended Posts

Har nå kjørt 350 000 km med min Defender TD5 130.

Ser at registerreim ikke skal skiftes med mindre det er behov men det sies ikke noe om hvordan man merker at det er behov.

Hva kan man merke det på ? Er det uansett på tide når man har kjørt 350 000 ?

 

Dag

Link to post
Share on other sites

Den holder normalt dobbelt så lenge. Raslelyder er vanlig ved slitasje. Har riktignok aldri hørt det på td5. 

Men er kjeden slitt må resten være utslitt også.

Link to post
Share on other sites
1 time siden, lafterolf skrev:

Den holder normalt dobbelt så lenge. Raslelyder er vanlig ved slitasje. Har riktignok aldri hørt det på td5. 

Men er kjeden slitt må resten være utslitt også.

Jeg har hørt raslelyder på en Td5, da også med dårlig trekkraft. Den motoren røk etter en måned eller 2 da eieren utsatte å følge anbefaling om å parkere bilen. På den var det kjedestrammerne som gikk i oppløsning.

Link to post
Share on other sites

Normalt ville jeg byttet lager i bunndelen av motoren på den kilometerstand, registeret holder normalt så lenge motoren går. 

Link to post
Share on other sites
2 timer siden, Dag Lislerud Midtfjeld skrev:

Snakker vi lager på veivaksel da?

 

Jepp. Alle sammen. 

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...