Gå til innhold

Freelander 1 td4 manuell 2005 l lekker girolje?


larsbryne

Anbefalte innlegg

Det begynte å lekke - ser ut som girolje. Trodde først det kom fra mellomkassa, men tok av brettet og sjekket litt. Virker som om olje bare drev bakover. 

Det virker som det lekker fra et sted mellom motor og girkasse. det drypper når motor blir varm.

Har sammenlignet med motorolje som er mørkere og annen konsistens.

Virker som det ikke lekker særlig når motor stanses.

Nå lurer jeg på hva dette kan være og hva som kan gjøres. Vil nødig gå tom. Kan jeg toppe opp? I så fall hvor fyller jeg? (bare for å feilsøke mer altså - jeg vil ha det fikset).

Se bilder - og video: https://imgur.com/CHmEq9C

 

IMG_3888.jpg

 

IMG_3890.jpg

IMG_3891.jpg

Endret av larsbryne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • larsbryne endret tittelen til Freelander 1 td4 manuell 2005 l lekker girolje?

Vanskelig å svare på. Ser for rent ut til å være motorolje. Den pleier å være kullsvart på en diesel. Da er det enten girolje eller clutch væske (bremsevæske). Virker clutch fint? Denne har vel et eget resevoar et sted i nærheten av hovedsylinderen om jeg ikke tar feil? Td4-en har innvendig slavesylinder, så da må kassa ned om den er lekk, og det finnes det flere historier om, selvom dette ikke trenger å være tilfelle :( . Ofte kan en kjenne på lukta om det er girolje eller bremsevæske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...