Dag Lislerud Midtfjeld Skrevet 19. mai 2021 Del Skrevet 19. mai 2021 Derender 130 TD5 2004 mod Fikk plutselig stor skranglete ulyd i drivverk. Usikker på lokaliseringen men det synes å skrangle fra senterkassa til frontdiff. Kraftoverføringen fremover går rundt mens bakover står stille. Kobler jeg inn sentersperra går bilen fremover uten å bråke. Jeg tenker fremre differensial er gåen? Kan jeg kjøre i 50kmt med diffsperre innkoblet for å komme meg hjem? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 19. mai 2021 Del Skrevet 19. mai 2021 Jepp. Men pass på at diff kan låse seg og da vil det bli mer skader. Been there,osv. Har du verktøy ville jeg skrudd av mellomaksel foran for å holde evt følgeskader unna resten av drivverket. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dag Lislerud Midtfjeld Skrevet 19. mai 2021 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2021 Takk Gaute. Noen enkle måter å si om det er diff som er gåen eller annet? Cv-joint f.eks eller stikkakslinger? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dag Lislerud Midtfjeld Skrevet 19. mai 2021 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2021 Venstre «drive member» eller cv-jointen tar ikke, en av dem er avrundet mao. det skulle vel da ikke være noe problem å kjøre ift følgeskader? Med difflock på Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 19. mai 2021 Del Skrevet 19. mai 2021 Bør gå bra det. Husk å vaske alle deler grundig etter fix. Det blir spon utav dette. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dag Lislerud Midtfjeld Skrevet 20. mai 2021 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2021 Hei igjen. For å unngå mengder jernspon, kan jeg kjøre uten driving member? Slik som bildet viser? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 20. mai 2021 Del Skrevet 20. mai 2021 Nei, da står hjullageret helt åpent for all slags skit og lort. Sett på medbringeren igjen, du må likevel bytte alt nytt inkl. hjullager, og mest sannsynlig i alle fire hjørner siden man må anta at det er like slitt der også Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 20. mai 2021 Del Skrevet 20. mai 2021 Fettfri splines slites fortere enn de med fett. Alt som beveger seg på en Lr krever smøring for å vare. Akkurat nå, gautes skrev: Fettfri splines slites fortere enn de med fett. Alt som beveger seg på en Lr krever smøring for å vare lenge. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dag Lislerud Midtfjeld Skrevet 20. mai 2021 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2021 Må motvillig innrømme at dette var noe mer rustent enn ønsket Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 21. mai 2021 Del Skrevet 21. mai 2021 Tipset for å unngå slikt er å ta av gummihetta ytterst på flensen og sjekke ved service. En annen sak er at nok fett på hjullagre og i pokal pleier å lekke ut og smøre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.