Esten Skrevet 18. mai 2021 Del Skrevet 18. mai 2021 (endret) Har en D3 2005 mod med AMK-kompressor. Suspension Fault har kommet og gått i et halvt år nå, men den siste måneden kommer den alltid etter 10-15sec etter oppstart. Bilen kan ikke heves lengre. Har åpnet opp og sett på tørkemiddelet men det så bra ut. Nesten som nytt. Har også kjørt den uten tørkemiddel, men ingen forskjell. Sprayet på zalo på alle luftkoblinger, men ser ingenting. Begrenset hva man rekker å se på 10sekunder. Har bestilt IID TOOL, men den kommer ikke før om et par uker. Så har ikke noen feilkoder akkurat nå. Er kompressoren helt ferdig eller er det noen som har vært borti at den skrur seg av konsekvent etter 10-15sek og har en løsning på dette? Skulle gjerne hatt bilen med på tur til helga, men ser vel dårlig ut..hehe. Kan også nevnes at til vanlig siger bilen, både med å uten sikring F26. (ca 1cm i døgnet). Men en lekkasje stopper vel ikke kompressoren etter 10sekunder? Legger ved et bilde av tørkemiddelet. B0FFF19A-ECA3-4184-AFF6-DA997ABA7ABD.heic Endret 18. mai 2021 av Esten tillegg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timo@ Skrevet 18. mai 2021 Del Skrevet 18. mai 2021 Sprayet på lufttank også? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Esten Skrevet 18. mai 2021 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2021 Nei har ikke det. Den må nok skiftes på sikt uansett da den er ganske stygg. Men luftet den ut i dag og var da iallefall trykk der. Kan en liten lekkasje sørge for at kompressor kobler ut så fort? Eller kan det være en blokkering et sted slik at kompressoren slår ut på overtrykk? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timo@ Skrevet 18. mai 2021 Del Skrevet 18. mai 2021 Enten skaper ikke nok trykk, pga lekkasje, eller overtrykk, eller temp sensorer er med ledningsbrudd som er på kompressoren, eller ventilblokker er sakk. Diagnose kan svare, men tank kun ved hjul. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jorgenht Skrevet 18. mai 2021 Del Skrevet 18. mai 2021 Kan være at kompressoren har jobbet ekstra hardt pga lekkasje. Og er utslitt. Bør uansett lese av en diagnose, veldig dumt å kaste deler på den, selv om du sikkert kan treffe ved slump. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Esten Skrevet 18. mai 2021 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2021 Er det mulig å koble fra slangen ut fra kompressor for å eliminere muligheten for feil på ventilblokk? Eller vil den slå ut ved manglende trykkøkning? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
motom Skrevet 19. mai 2021 Del Skrevet 19. mai 2021 Hvis bilen synker med og uten sikringen i, synker den da på ett hjørne, foran/bak eller alle fire? Det vil vel si om det er ventilene eller demperne. Uansett så har nok kompressoren jobbet en del ekstra så høres ut som tanken og kompressor kanskje bør byttes uansett... Ventilene kan overhales med nye o-ringer. Spørs hvor mye du ønsker å feilsøke og hvor gammelt alt er... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Esten Skrevet 19. mai 2021 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2021 Synker på alle 4, men ikke helt likt på alle. Et hjørne kan synke raskere enn et annet. O-ringer har jeg liggende så de kan jeg jo bytte. Får vel vente til diagnose kommer i hus så blir det litt lettere å feilsøke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Esten Skrevet 25. mai 2021 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2021 Får opp C1a20-64 Pressure increases too slow when filling reservoir Bare å bytte kompressor? Venter på ny lufttank, så kan jo bytte den først bare for å se... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lene&MartinD3 Skrevet 25. mai 2021 Del Skrevet 25. mai 2021 Mest sannsynlig lekkasje en plass hvis den synker når sikring er ute. Fram med zalovann og spruteflaske. Start fra kompressor og følg fram til alle koblinger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bølla Skrevet 27. mai 2021 Del Skrevet 27. mai 2021 Vedder nesten på at du har en lekasje i en av ventilblokkene. Det letteste er den som ligger ved kompresor. Nr 2 kompressor og silikakulene er blitt til pulver. Tror jeg har skiftet 5-6 kompressorer hvor samme feilkode indikerer kompressorfeil. Men som andre sier hvor gammelt er utstyret under der. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Esten Skrevet 27. mai 2021 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2021 Ja skal prøve å finne hvor det eventuelt er lekkasje. Har byttet oringer i fremre og midtre ventilblokk. Disse så helt strøkne ut. Lufttank er på vei så den byttes uansett da den gamle ser ferdig ut. Har brukt zalovann på alle rør på kompressor men ikke sett noe der. Ved oppstart går galleritrykket opp til 90kpa, så slår kompressor seg av og trykket detter ned til 82. Der blir den stående. Har vært borte noen dager så får se hva trykket er i morgen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Esten Skrevet 28. mai 2021 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2021 Når jeg nå kom hjem etter 3 dager var galleritrykket fortsatt 82. Jeg tenkte å ta en deflate på tanken for å se hva for noe resultat jeg fikk da. Når den ble kjørt igang hørte jeg et klikk i kompressoren men ingen luft som kom ut. Etter en stund kom det opp suspension fault i displayet og to nye koder kom fram. C1A36-01 exhaust valve general failure information, general electric failure. C1A00-53 Control module - system programming failure. Noen som har fått disse før? Spesielt den første Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timo@ Skrevet 28. mai 2021 Del Skrevet 28. mai 2021 (endret) Har du Google it? Det ser som tørkemiddel må skiftes, eller kompressor Hitachi til amk. den skriver om leder brudd https://www.disco3.co.uk/forum/new-amk-compressor-c1a36-01-6c-exhaust-valve-fault-126174.html den om tørkemiddel https://www.landroverworld.org/threads/suspension-fault-c1a36-01.29216/ Endret 28. mai 2021 av Timo@ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Esten Skrevet 28. mai 2021 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2021 Har sjekket tørkemiddelet og det ser bra ut. Er også AMk som står på bilen nå. Skal lete etter lekkasjer i morgen. Ledningene på kompressor ser også bra ut. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rune80 Skrevet 29. mai 2021 Del Skrevet 29. mai 2021 C1A36-01 exhaust valve general failure information, general electric failure. Den hadde jeg for en tid siden..se linken for min feil og løsning:) http://www.lrforum.com/forum/index.php?/topic/99584-d3-2005-kompressortrøbbel/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Esten Skrevet 29. mai 2021 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2021 Skal sjekke ut dette! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Esten Skrevet 29. mai 2021 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2021 Ut fra kompressor der røret til ventilblokken sitter kommer det ikke noe luft ut når jeg kjører kompressor via iidtool. Noen som var vært borti dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Esten Skrevet 29. mai 2021 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2021 (endret) Mulig jeg fant feilen... Ventil(?) lå løst når jeg åpnet.. bilde: https://ibb.co/K5mwJsZ Endret 29. mai 2021 av Esten Tilegg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timo@ Skrevet 29. mai 2021 Del Skrevet 29. mai 2021 Mulig, finnes det deler av tørkemiddel i kompressor? Eller alt er ryddig og rent ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Esten Skrevet 30. mai 2021 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2021 Tørkemiddel ser bra ut Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Esten Skrevet 30. mai 2021 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2021 Ikke noe tørkemiddel i kompressor nei Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trondshj Skrevet 31. mai 2021 Del Skrevet 31. mai 2021 Whut? Ikke noe tørkemiddel? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Esten Skrevet 31. mai 2021 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2021 Bare der det skal være:) Men bestilt ny, så får se om det hjelper! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EiRRik 4.6HSE Skrevet 2. juni 2021 Del Skrevet 2. juni 2021 På 25.5.2021 den 16.44, Esten skrev: Får opp C1a20-64 Pressure increases too slow when filling reservoir På 28.5.2021 den 9.10, Esten skrev: C1A36-01 exhaust valve general failure information, general electric failure. Ville byttet ´Reservoir valve block´, altså blokka som står ved siden av kompresoren. Den styrer jo all luft inn og ut av systemet. Å bytte pakninger er på disse mer arbeid enn kostnaden av en ny, Kjøpte RVH000046G for kr. 1082,- + frakt og MVA fra LRDirect. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.